به مناسبت هفته دولت 1402
ساختمان شبکه و مرکز بهداشت شهرستان مهدیشهر کلنگ زنی شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، آیین آغاز ساخت ساختمان شبکه و مرکز بهداشت شهرستان مهدیشهر عصر روز چهارشنبه هشتم شهریور ماه 1402 با حضور مهندس سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان، مجتبی اقوامی پناه فرماندار شهرستان مهدیشهر و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان، مدیران شهرستان مهدیشهر، معاونان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حاشیه این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بزرگوار هفته دولت، بیان داشت: هفته دولت ایام پربرکت و فرصت مغتنمی برای آغاز ساخت یا بهره برداری از پروژه های عمرانی است تا بتوانیم با در فضای فیزیکی مناسب و مطلوبتر به مراجعه کنندگان و مردم شریف استان سمنان خدماتی در شان این بزرگواران ارائه نماییم.
دکتر کامران قدس تصریح نمود: ساختمان 2 طبقه شبکه و مرکز بهداشت شهرستان مهدیشهر جزء پروژه های بهداشتی و درمانی دانشگاه می باشد که در زمینی با زیربنای 1190 مترمربع کلنگ زنی شد و پیش بینی می شود که در صورت تامین اعتبار، تا سال 1403 این پروژه بهداشتی به بهره برداری خواهد رسید.
وی با تاکید بر نقش مهم حوزه بهداشت در پیشگیری از ابتلا به بیماری و ارتقای سطح سلامت مردم، گفت: بهداشت از ارکان اصلی حکمرانی سلامت و یکی از مهم ترین بخشهای سیاستگذاری کلان در کنار آموزش، رفاه و تامین اجتماعی و محیط زیست است به همین دلیل بر توسعه آن همواره تاکید شده است و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به حوزه بهداشت توجه بسیاری دارد و همواره در تلاش است با ایجاد محیطی مناسب و کادری توانمند خدمات اولیه سلامت و بهداشت را در تمامی نقاط تحت پوشش دانشگاه دردسترس مردم شریف استان قرار دهد.
رئیس دانشگاه پیرامون وظایف کارکنان شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های تحت پوشش، گفت: جمع آوری اطلاعات و آمار مربوط به مسائل بهداشتی و آمار حیاتی، نظارت مستمر بر فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت (شهری و روستایی) و خانه های بهداشت، هدایت، نظارت و ارزشیابی فعالیت تحت واحدهای تحت پوشش، پشتیبانی فنی، کمک به آموزش بهداشت عمومی و کنترل اپیدمی ها در حوزه شهرستان با در نظر گرفتن اولویت بیماریی های واگیر گوشه ای خدمات قابل ارائه در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها می باشد.
وی افزود: توفیق خدمت رسانی به مردم وظیفه ایست که خداوند متعال به ما هدیه داده است و تمام کوشش و همیت ما بر این است که در این امر مهم سربلند باشیم.