دیدار رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان شهر دامغان با رئیس دانشگاه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، روز دوشنبه ۲۶ تیر ماه سال جاری رئیس شورای شهر و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان شهر دامغان با دکتر قدس رئیس دانشگاه و جمعی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدای این نشست رئیس شورای شهر دامغان هدف از این دیدار را تعامل و همکاری بیش از پیش در راستای پیگیری مسائل بهداشتی و درمانی شهرستان دامغان دانست و بیان کرد: اعضای شورای شهر دامغان آماده همکاری با حوزه سلامت برای انتقال و پیگیری مطالبات مردمی است.
خسرو فولادیان ادامه داد: ما حمایتگر دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای رسیدن به اهدافش هستیم و با توجه به فرصت هایی که در شهر دامغان وجود دارد، شرایط توسعه حوزه سلامت در بخش های مختلف وجود دارد و میتوان از ظرفیت های مختلف این شهر از جمله جشنواره های فرهنگی، هنری و... برای ارتقای آگاهی های عمومی مردم در حوزه سلامت و ارائه آموزش نیز استفاده کرد.
وی تاکید کرد: برای بستر سازی ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر و توسعه خدمات در دامغان آماده مشارکت بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن خیرمقدم به رئیس و اعضای این شورا و کمیسیون بهداشت و درمان؛ از حمایت، همراهی و همکاری های این شورا با حوزه سلامت قدردانی کرد و به بیان ماموریت های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حوزه های درمان، آموزش، پژوهش و بهداشت پرداخت.
دکتر کامران قدس ادامه داد: یکی از دغدغه های بزرگ و مهم از بین ماموریت ها و وظایف دانشگاه، حوزه درمان است و همواره سعی داریم که به بهترین شکل ممکن بتوانیم خدمت رسان مردم باشیم.
دکتر قدس با تاکید بر اینکه مسئولان دانشگاه از تمام همت و توان خود برای خدمت رسانی به مردم مایه می گذارند، گفت: ما در فضاهای اجتماعی نیازمند همراهی هستیم که همراهی شورای شهر با این دانشگاه و تشکیل کمیسیون بهداشت و درمان در این راستا نقش بسزایی خواهد داشت و باید توجه داشت که خدمت رسانی در حوزه سلامت، به دور از فضاهای سیاسی است و وظیفه سازمانی و ماموریت های ما کاملا مشخص است و دستگاه های نظارتی هم ناظر بر فعالیت و عملکرد دانشگاه هستند.
رئیس دانشگاه اذعان کرد: وظیفه ما ایجاد اعتماد آفرینی و پمپاژ امید است و نباید اجازه دهیم تا عدهای باعث شیوع ناامیدی و بی اعتمادی در جامعه شوند و خدمات ارائه شده را زیر سوال ببرند.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هر اعتباری که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا دیگر اعتبارات ابلاغی دریافت میکند و متعلق به هر یک از شهرهای تحت پوشش دانشگاه باشد، حتما در آن شهر هزینه می نماید.
دکتر قدس گفت: حداقل روزانه ۲ هزار فرایند خدماتی در حوزه های بهداشت و درمان توسط مدافعان سلامت در شهرستان دامغان ارائه می شود که جای قدردانی از زحمات و تلاشهای حوزه سلامت شهرستان دامغان را دارد.
وی خاطر نشان کرد حضور و گفتار اعضای شورای شهر و کمیسیون بهداشت و درمان این شورا برای ما آرامش بخش و تعهد آور است و بیش از پیش برای خدمت رسانی مطلوب تر تلاش خواهیم نمود.
در ادامه دکتر پهلوان معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه به ارائه گزارش هایی از اعتبارات هزینه شده در حوزه های آموزشی، پژوهشی، درمانی و بهداشتی شهرستان دامغان و میزان خدمات ارائه شده به مردم شریف دامغان و برنامه های آتی این دانشگاه در این شهرستان در خصوص تکمیل پروژه ها پرداخت و سایر اعضای حاضر در جلسه نیر نقطه نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.
شایان ذکر است: در این جلسه که دکتر زارع زاده، قادری، دکتر مسگرپور، دکتر محمدی، دکتر فتحعلیان، دکتر فائزه زارع زاده و دکتر تقوی بعنوان اعضای کمیسیون بهداشت درمان شورای شهر دامغان نیز حضور داشتند و از زحمات دکتر محمدی و دکتر تقوی در طی دوران عهده دار بودن مسئولیت بیمارستان ولایت قدردانی و برای دکتر فائزه زارع زاده سرپرست جدید بیمارستان ولایت آرزوی توفیق شد.
ارائه گزارش توسط معاونت های داتشگاه ، بیان نقطه نظرات اعضای کمیسیون بهداشت و درمان شورا پیرامون مطالبات مردمی حوزه سلامت و بیان اهداف و برنامه ها توسط سرپرست جدید بیمارستان از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه ۴ ساعته بود.
لینک کوتاه خبر :