جلسه کمیته دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، روز یکشنبه 27 آبان ماه سال جاری جلسه کمیته دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی با حضور دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه، دکتر احسان حسین زاده سرپرست معاونت درمان دانشگاه و سایر اعضای این کمیته در سال جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر حسین زاده سرپرست معاونت درمان دانشگاه به بیان اهداف برگزاری این جلسه پرداخت و سپس کمال پور کارشناس مسئول مامایی معاونت درمان دانشگاه گزارش کاملی از آمار موالید در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه و تجزیه تحلیل آمار در مقایسه با سال قبل ارائه نمود.
در ادامه حاضران در جلسه پیرامون درستور کار جلسه درخصوص برگزاری برنامه های آموزشی فرهنگی در صدا و سیما به صورت مستمر با حضور متخصصین زنان و زایمان و با هماهنگی مدیریت روابط عمومی دانشگاه، طرح دو واحد آموزشی عمومی در خصوص مضرات و فواید جسمی و روحی زایمان به روش سزارین در شورای آموزشی دانشگاه، تقویت بیش از پیش سیستم مامایی بلوک های زایمان و جذب نیروی ماما در سیستم ها جهت حضور مداوم ماما کنار مادر طی زایمان طبیعی و... به بحث و تبادل نظر پرداختند و حااضران در جلسه نقطه نظرات خود در خصوص دستیابی به اهداف اصلی کمیته را مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
لینک کوتاه خبر :