جلسه کارگروه بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۴ غرب استان سمنان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ جلسه کارگروه بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۴ غرب استان سمنان و پویش ملی ایمنی و سلامت سفر با شعار " نه به تصادف " در روز سه شنبه بیست و یکم اسفند ماه سال جاری با حضور دکتر کامران قدس رئیس کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست غرب استان سمنان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، سایر اعضای این کارگروه از سایر ارگان ها و دستگاه های اجرایی استان سمنان و جمعی از معاونان، مدیران و اعضای ستاد نوروزی دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
در این جلسه رئیس کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست غرب استان سمنان ضمن خیرمقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، هدف از برگزاری این جلسه را بررسی طرحهای پیشگیرانه، هماهنگیهای لازم برای تضمین سلامت و ایمنی مسافران و زائران حرم رضوی در ایام سفرهای نوروزی، ارائه گزارشهای اجرایی و معرفی پویش ملی ایمنی و سلامت سفر با شعار " نه به تصادف " دانست.
دکتر کامران قدس با تاکید بر اهمیت برنامهریزی برای ارائه خدمات بهداشتی و سلامت به مسافران و همچنین پایش وضعیت زیست محیطی در منطق تحت پوشش این کارگروه، بیان داشت: دستگاههای اجرایی عضو کارگروه بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۴ غرب استان سمنان در ایام اوج مسافرتهای نوروزی در آمادهباش کامل خواهند بود و اقدامات لازم درراستای تأمین بهداشت محیط، پیشگیری از ابتلا به بیماریها و افزایش آگاهی عمومی در خصوص سلامت سفر انجام می پذیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با توجه به اهمیت اجرای به پویش ملی ایمنی و سلامت سفر با شعار " نه به تصادف "، تاکید نمود: با توجه به آمار بالای تصادفات در ایام نوروز، باید تمامی نهادهای مرتبط همکاری کنند تا فرهنگ صحیح رانندگی را ترویج دهیم و از به خطر افتادن جان مردم جلوگیری کنیم. این پویش میتواند نقش بسزایی در کاهش تصادفات و حفظ جان مسافران ایفا کند.
در ادامه این نشست اعضای کارگروه بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۴ غرب استان سمنان درراستای تمهیدات لازم درخصوص ارائه خدمات مطلوب تر به مردم، مسافران و زائران حرم رضوی در ایام نوروز به بحث و تبادل نظر پرداختند.