اجرای پویش پاکسازی زمین از پلاستیک و ته سیگار در شهرستان گرمسار به مناسبت هفته سلامت و روز جهانی زمین پاک
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ به مناسبت هفته سلامت (یکم الی هفتم اردیبهشت) با عنوان "سلامت خانواده مردمی سازی سلامت"، روز جهانی زمین پاک و شعار سومین روز از هفته سلامت با عنوان " سلامت خانواده - سلامت زمین"؛ درراستای فرهنگ سازی کاهش مصرف پلاستیک و دخانیات در بین عموم مردم، پویش پاکسازی زمین از پلاستیک و ته سیگار توسط واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار اجرا شد.
در این پویش که با حضور دکتر بهرام قدس مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار، شاه حسینی معاون بهداشتی، کارشناسان مهندسی بهداشت محیط و جمعی از کارکنان شبکه، داوطلبان سلامت، هلال احمر و کارکنان اداره های محیط زیست، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرداری و شورای شهر انجام شد، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار بر اهمیت خودداری از مصرف پلاستیک و پسماندهای غیر قابل تجزیه بیولوژیک و کاهش مصرف دخانیات به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدکننده های سلامت انسان، تاکید نمود.
دکتر بهرام قدس ترویج فرهنگ استفاده از کیسه های پارچه ای و مواد تجزیه پذیر، سوخت های پاک، کاهش مصرف سموم و آفات کشاورزی را از وظایف فردی و انسانی آحاد مردم و مسئولین در پیشگیری از آلودگی آب، خاک و هوا و حفظ سلامت زمین و طبیعت برشمردند.
در این اقدام محل مورد نظر در یکی از مناطق شهر گرمسار، از پلاستیک و ته سیگار پاکسازی شد.