اجرای برنامه پویش ملی سلامت با هدف غربالگری دیابت و فشارخون بالا در شهرستان سرخه

اجرای برنامه پویش ملی سلامت با هدف غربالگری دیابت و فشارخون بالا در شهرستان سرخه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، با عنایت به اجرای برنامه پویش ملی سلامت با هدف غربالگری دیابت و فشارخون بالا، در روز جمعه سوم آذر ماه سال جاری با حضور نورالدین کارشناس بیماری های ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه و آل حسن مراقب سلامت پایگاه شهدای سرخه طرح ملی پویش سلامت در مصلای نماز جمعه شهر سرخه برای نمازگزاران ( آقایان و خانم ها )  اجرا شد.

در این اقدام پس از اندازه گیزی فشارخون و ثبت در پرسشنامه غربالگری دیابت و فشارخون بالا و برای افراد دارای فشارخون بالا ( مشکوک به فشارخون )، فرم ارجاع تکمیل و به پزشک معرفی شدند و در خصوص غربالگری قند خون هم از افرادی که در 6 ماه گذشته آزمایش قند خون دادند، هم سوال شد تا در صورت بالا بودن قند خون، در سامانه سیب ثبت شود.

همچنین آموزش های بهداشتی و پمفلت های آموزشی فشارخون و دیابت بین نمازگزاران هم توزیع شد.     

  • کد خبر : 48061
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *