رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان:
آماده باش کامل 3 هزار نیرو در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای ارائه خدمات سلامت نوروزی 1404
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای ارائه خدمات سلامت نوروزی در نوروز 1404 در حالت آماده باش کامل است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه بیان کرد: با توجه به دستورالعمل طرح نوروزی ارسالی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت ستاد نوروزی این دانشگاه از روز چهارشنبه 22 اسفند ماه سال جاری آغاز شد و تا 16 فروردین ماه سال 1403 ادامه خواهد داشت.
دکتر کامران قدس گفت: 35 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی 115 دانشگاه شامل 1 پایگاههای هوایی، 13 پایگاه شهری و 21 پایگاه جادهای در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در شهرستان های سمنان، گرمسار، دامغان، سرخه، مهدیشهر و آرادان مستقر می باشند.
وی گفت: اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با 34 دستگاه آمبولانس، 3 دستگاه موتورآمبولانس، 1 دستگاه هلیکوپتر آمبولانس، 1 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 1 دستگاه خودروی فرماندهی ویژه عملیات، در مجموع با 230 نیروی عملیاتی آماده خدمت رسانی هستند.
رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: برنامه ریزیهای لازم در زمینه خدمات رسانی به بیماران انجام و پزشکان آنکال و همچنین تیمهای پرستاری برای خدمات رسانی آمادگی دارند. تمام ظرفیت بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش این دانشگاه در تعطیلات نوروز پیشرو همچون سال های پیشین در حالت آماده باش کامل و پزشکان و کادر بهداشت طبق برنامه ریزی دقیق در این ایام خدمت رسان مردم، مسافران و زائران حرم رضوی هستند.
دکتر قدس اظهار داشت: تمامی مصدومان حوادث ترافیکی که امیدواریم سیر نزولی داشته باشند، حتی بدون پوشش بیمه بدون پرداخت هزینه تحت درمان قرار میگیرند؛ دانشگاه علوم پزشکی مکلف است خدمات درمانی لازم را ارائه دهد. درمان این بیماران شامل جراحی، دارو، پروتز، بستری در ICU و سایر نیازهای درمانی آنها می باشد.
دکتر قدس افزود: در این مدت مسئولان واحد در راستای اطلاع رسانی خدمات، اقدامات، رویدادها و اخبار حوزه سلامت استان با روابط عمومی دانشگاه همکاری نموده تا زحمات شبانه روزی همکاران و خادمان صدیق حوزه سلامت در ایام نوروز منعکس شود.
رئیس دانشگاه در پایان ابراز امیدواری کرد: با همکاری همه نهادها و مردم عزیز، بتوان در یک اقدام هماهنگ، نوروزی ایمنتر و سالمتر را برای هممیهنان رقم زد.