یازدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در سال 1402 برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ یازدهمین قرارگاه جوانی جمعیت در سال جاری در روز یکشنبه 15 بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه، جمعی از معاونان و سایر اعضای این قرارگاه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه از اعضای قرارگاه به جهت حضور به موقع و فعال در جلسات قرارگاه تشکر نمود و ضمن اشاره به اجرایی شدن مصوبات جلسه قبلی قرارگاه، بر رسیدگی به درخواست های ذینفعان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد.
سپس معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه پس از ارائه گزارش اقدامات انجام شده در راستای اجرای "طرح کلان منطقه در زمینه تحقیقات جوانی جمعیت"، از همکاری مستمر و مجدانه معاونت بهداشتی در پیشبرد اهداف مربوطه، تقدیر کرد و اظهار امیدواری نمود که می توان در آینده نتایج حاصل از تحقیقات صورت گرفته را به تمام کشور تعمیم داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: در راستای اجرای ماده 22 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه، فضای مناسب برای رفع نیازهای نوزادان، کودکان مادران باردار جهت استراحت، شیردهی و نگهداری کودکان تامین شده است.
دکتر کامران قدس ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از مهم ترین دغدغه های ماردان شاغل، نگهداری از کودکان زیر 6 ساله شان می باشد، دانشگاه باید در جهت احداث حدافل یک مهد کودک در هر شهرستان تلاش نماید تا با این اقدام بتواند تمایل مادران را به فرزندآوری مجدد افزایش بدهد.
وی افزود: تمامی فعالیت های انجام شده پیرامون اجرای کامل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قابل تقدیر می باشند ولی حوادث جاده ای منجر به فوت، بسیار دردناک و دلخراش بوده و هرگونه تدبیر و اقدام در راستای بهسازی جاده ها، به منظور کاهش تلفات جانی، می تواند اثر مثبتی به افزایش جمعیت داشته باشد.
رئیس دانشگاه در پایان از تلاش های اعضاء برای پیشبرد اهداف قرار گاه و در مسیر رسیدن به هدف والای جوانی جمعیت تشکر و قدردانی نمود.