کارگاه آموزشی آشنایی با عوامل خطر بروز بیماری های قلبی عروقی و راه های پیشگیری از آن ها در شهرستان دامغان برگزار شد

کارگاه آموزشی آشنایی با عوامل خطر بروز بیماری های قلبی عروقی و راه های پیشگیری از آن ها در شهرستان دامغان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، به مناسبت روز جهانی قلب (29 سپتامبر مصادف با 7مهر) واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان دامغان با همکاری واحد آموزش بیمارستان ولایت، کارگاه آموزشی تحت عنوان " آشنایی با عوامل خطر بروز بیماریهای قلبی عروقی" برای رابطین، سفیران و تعدادی از بیماران تحت پوشش مراکز بهداشتی برگزار نمودند.

پزشک مسئول مرکز خدمات جامع سلامت شهید چراغیان و مدرس این دوره با بیان اینکه بیماریهای قلبی عروقی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، گفت: فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر، بیماری دریچه‌ای قلب، سکته مغزی یا آریتمی (ضربان قلب نامنظم) و... بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سالانه باعث بیش از ۱۷ میلیون مرگ در جهان می‌شود.

دکتر سید یحیی شنایی با بیان اینکه چاقی، استعمال دخانیات، فشار خون بالا و سطح کلسترول بالا خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سکته را به شدت افزایش می دهد، بیان نمود: برخی از عوامل همچون عدم مصرف دخانیات، تغذیه سالم، تحرک کافی و دوری از چاقی و اضافه وزن، عواملی هستند که به کنترل بیماری های قلبی عروقی کمک میکند. به همین دلیل نیاز است از یک رژیم غذایی اصولی که سبک زندگی را تغییر دهد استفاده نمود.

در ادامه همزمان با روز جهانی ایمنی بیمار، کبیریان راد سوپروایزر آموزش سلامت بیمارستان ولایت، در خصوص اهمیت رعایت اصول ایمنی در بیمارستان برای بیماران بستری و یا در منزل نکاتی را بیان نمود.

در ضمن در کنار برگزاری کارگاه، با برگزاری میز خدمت جهت اندازه گیری فشارخون، وزن، مشاوره تغذیه و مشاوره قلب با حضور دکتر رحیمی، دربانی و خورسی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان ارائه خدمت نمودند و همچنین نمایشگاه معرفی محصولات رژیمی ویژه بیماران دیابتی و فشارخون در کنار سایر برنامه های اجرایی  با استقبال بیماران همراه گردید.

  • کد خبر : 47078
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *