چهارمین مجمع سلامت شهرستان مهدی شهر برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، چهارمین مجمع سلامت شهرستان مهدی شهر با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیادتی مدیر حوزه علمیه شهرستان مهدیشهر، دکتر منتظری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهدیشهر، دکتر یداللهی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه ،مسئولان و روسای ادارات و دستگاه های اجرایی مختلف شهرستان، رئیس خانه مشارکت، سفیران سلامت دانش آموزی، سازمان های مردم نهاد، و واحد های صنعتی حامی سلامت و خیرین حوزه سلامت در فرهنگسرای نیستان، شهرستان مهدی شهر برگزار شد.
در ابتدای این مجمع حجت الاسلام والمسلمین مدیر حوزه علمیه شهرستان مهدیشهر ضمن قرائت احادیثی در راستای سلامتی، از زحمتهای مراقبان سلامت و کارکنان بهداشت و درمان جهت ارتقای سلامتی شهرستان مهدیشهر قدردانی نمود.
سپس دکتر محبوبی استاد دانشگاه امام حسین (ع) پیرامون انتخابات و مشارکت در انتخابات سخنانی را بیان نمود و گفت: حضور حداکثری در انتخابات باعث تقویت امنیت کشور می شود به طوری که دشمنان اسلام از ماههای پیش جهت کم رنگ شدن حضور آحاد مردم به دسیسه های مختلف روی آوردند.
در ادامه دکتر آنا عبدالشاهی در مورد امنیت غذایی، آب سالم و تهدید آلایندهای شیمیایی در سلامت آب به ایراد سخنرانی پرداخت و همچنین مهندس حسینی مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در مورد اهمیت نان کامل در سبد غذایی خانوارها سخنانی را ارائه نمود.
در ادامه این مراسم، دکتر منتظری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهدیشهر ضمن تجلیل از مشارکت خیرین سلامت در تهیه تجهیزات بهداشتی، خیریین سلامت را عضو جدایی ناپذیر جامعه سلامت دانست و اظهار امیدواری نمود که این مشارکت ها به صورت هدفمند تر و منسجم تر ادامه یابد.
در حاشیه این مراسم غرفه های سلامت با حضور کارشناسان فنی ستادی از جمله بهداشت محیط، بیماری ها و سلامت خانواده برگزار و توزیع پمفلت های آموزشی بین شرکت کنندگان انجام شد.
اجرای موسیقی توسط گروه موسیقی آوای سنگسری، خوش آمد گویی نوجوان مهدیشهری به زبان سنگسری به حضار، برپایی سیاه چادر و پخت نان سنتی و تجلیل از خانواده های دارای سه و چهار فرزند درراستای تشویق فرزند آوری، تجلیل از خانواده های کم مصرف آب و نانوایان برتر و امضای بیانه توسط حضار، از اقدامات این همایش بود .
در پایان با برگزاری مسابقه از مطالب ارائه شده و اهدای جوایز به برندگان از تعدادی از خیرین حوزه سلامت، داوطلبان سلامت، موسسات خیریه و حمایتی و ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان که در حوزه سلامت فعالیت های چشمگیری داشتند با اهدای لوح سپاس، هدایا و تندیس چهارمین مجمع سلامت شهرستان تقدیر شد.