پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مناسبت روز پزشک
پزشک ضامن سلامت جامعه و امنیت روحی بیماران است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان فرا رسیدن روز پزشک را به پزشکان بالاخص پزشکان محترم این دانشگاه صمیمانه تبریک و تهنیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است:
وَمَنْ اَحْیَاهَا فَکَاَنَّمَا اَحْیَاالنَّاسَ جَمِیعًا ( سوره مائده، آیه ۳۲)
هر کس نفسی را زنده کند گویی همه انسانها را زنده کرده است.
یکم شهریور ماه، زاد روز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته و نامدار ایرانی، شیخالرئیس ابوعلی سینا فرصتی مغتنم و مناسب برای یادآوری و درک اهمیت و جایگاه جامعه پرتلاش و توانمند پزشکان کشور است تا تلاشهای ارزنده آن ها که به واسطه مهارت، دانش، ایثار و اخلاص همواره نویدبخش حیات و سلامت مردم است، مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد.
از دیدگاه اسلام و فرهنگ غنی اسلامی ارزش گرانقدر پزشک و فعالیت حرفه ای طبیب از جایگاه و مرتبه رفیع و قداست خاصی برخوردار است، آنچنان که احیای جانی برابر با حیات همه جان هاست. تاریخ طبابت در ایران مملو از افتخاراتی است که میل بازگشت به گذشتهی اصیل را بهعنوان ثروتی تاریخی، یادآوری و تقویت میکند و "روز پزشک" یادآور همان اصالت بزرگان طب و یادمانهای برای همذاتپنداری و اشتیاق به واکاوی "حکمت" گذشتگان است.
پزشک ضامن سلامت جامعه و امنیت روحی بیماران است که درد جسم را با روح بلند خود، در سایه لطف الهی التیام می بخشند و سلامت در آموزههای دینی و فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی دارد. در این راستا حرفه مقدس پزشکی علاوه بر تندرستی و سلامت جسم، سلامت روح را نیز در برمی گیرد.
اینجانب روز پزشک را به تمام پزشکانی که در عرصه نظام سلامت کشور و استان سمنان تلاش می کنند تبریک و تهنیت گفته و برای همه آنان از درگاه حضرت احدیت آرزوی سلامتی و کسب توفیقات روزافزون را خواستارم
رئیس دانشگاه