همایش جوانی جمعیت در شهرستان گرمسار برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ روز چهارشنبه دهم خرداد ماه سال جاری، همایش جوانی جمعیت با حضور دکتر حسین مروتی جمعیت شناس، عضو کمیته مطالعات جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو کارگروه جمعیت کمیسیون اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام در فرمانداری شهرستان گرمسار برگزار شد.
مهندس کاشی معاون فرماندار، حجت الاسلام و المسلمین آرامی امام جمعه معزز شهر گرمسار، دکتر قدس مدیر شبکه بهداشت و درمان، پیام گزاران سلامت، نمایندگان ادارات و سمن ها، رابطین و سفیران سلامت، مربیان بسیج و جمعی از پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار حضور داشتند.
دکتر مروتی در خصوص پیامدهای منفی سالمندی جمعیت سخنانی را بیان و گفت : که با افزایش نسبت تعداد سالمندان به جمعیت در سن کار، باعت فشارهای اقتصادی زیادی به جامعه خواهد شد و از طرفی شمار افراد سالمند نیازمند به حمایت، بالا خواهدرفت.
وی بار مالی صندوق های بازنشستگی را در حال افزایش برشمردند و گفتند : از شمار نیروی جوان کار و بیمه پردازان کاسته خواهد شد که خود اثرات منفی بسیاری به دنبال خواهد داشت.