سومین دوره آموزش با عنوان آموزش حضوری هادیان زندگی در دانشگاه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، سومین دوره آموزش با عنوان آموزش حضوری هادیان زندگی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در روز های یکشنبه و دوشنبه 8 و 9 مهرماه سال جاری با حضور دکتر قدس مدیر شبکه بهداشت گرمسار، آذر نظامی کارشناس مسئول برنامه جوانی جمعیت معاونت بهداشتی و فاطمه طاهریان کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه در سالن شهید عامری برای مراقبان سلامت ماما، مراقبان سلامت و بهورزان شهرستان های گرمسار و آرادان برگزار شد.
کارشناس مسئول برنامه جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه درخصوص اهداف این کارگاه، بیان کرد: دوره "آموزشی حضوری هادیان زندگی" با هدف توانمندسازی ارائه دهندگان خدمت در مراکز محیطی تحت پوشش دانشگاه در راستای تاریخچه گذشته، حال و آینده جمعیت ایران و جهان، فرهنگ سازی ازدواج آسان و بهنگام، فرزندآوری به موقع و متعدد، حفظ حیات جنین، پیشگیری، تشخیص به موقع و درمان ناباروری و روش های اقناع سازی عموم مردم برگزار شده است.
آذر نظامی ضمن ارائه آمار و شاخص های مرتبط با جمعیت از جمله آمار سقط های عمدی و درصد سالمندی کشور، به تحلیل بحران جمعیت پرداخت و در ادامه این نشست فاطمه طاهریان نیز در خصوص حمایت از حیات جنین ،سقط عمدی جنین تبعات آن و غربالگری ناهنجاری های کروموزمی در دوران بارداری و ... مطالبی را ارائه نمود.
درپایان این کارگاه آموزشی با حضور مدیر و معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار از خانواده های باشکوه شاغل در شهرستان گرمسار و آرادان با اهدای لوح سپاس و هدایایی، تجلیل شد.