رئیس دانشگاه از تصویب طرح پایش سلامت کارکنان دانشگاه در نشست هیات رئیسه دانشگاه خبر داد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، روز یکشنبه یکم مرداد ماه سال جاری جلسه هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور دکتر قدس رئیس دانشگاه و سایر اعضای هیأت رئیسه دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای جلسه سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به بیان اهمیت و فلسفه عزاداری امام حسین (ع) پرداخت و بیان نمود: یکی از محورهایی که در آیات متعددی از قرآن کریم مورد تأکید واقع شده، زنده نگه داشتن یاد و خاطره مردان و بانوان الهی و شخصیت های فرزانه و برجسته تاریخ و سرگذشت عبرت آموز آنان است.
حجت الاسلام و المسلمین محرم بیابانی ضمن آرزوی قبولی عزاداری، بیان کرد: یکی از شیوه هایی که امامان (ع) برای زنده نگه داشتن نهضت حسینی به کار گرفته اند، برپایی مجالس سوگواری، گریستن و گریاندن برای مصیبت های جانسوز کربلا و یادآوری آن حادثه در زمان های مناسب است.
وی افزود: پیروان آن حضرت و سایر انسانهای آزادی طلب و آزاده هر ساله تلاش دارند از امام شان و آموزههای او تجلیل کرده، مراسم عزای امام غریب را با شکوهترین شکل همراه با شور و شعور حسینی برگزار و بدان عمل می نمایند. ما نیز در سطح دانشگاه باید ادامه دهنده این مسیر الهی باشیم و با برپایی مراسم های عزاداری در حوزه های مختلف دانشگاه، نهضت حسینی را ارج نهاده و زنده نگه داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران وفایشان، با تاکید بر اینکه " کُلُّ یومِ عاشُورا وَ کُلُّ اَرضِ کَربَلا " یک عبارت بزرگ و پر معنا است، تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا (عَلَیهِ السَّلامُ) در کربلا در مقابل ظلم یزید و امپراتوری زمان ایستادند و با فداکاری، شهید شدند ولی لکن ظلم را قبول نکردند و این اقدام آن ها شکست یزید را رقم زد. ما نیز با درس گرفتناز واقعه کربلا باید همیشه و همه جا در مقابل ظلم بایستیم و آزاده باشیم.
دکتر کامران قدس بیان نمود: این یک حقیقت است که کارکنان هر سازمان، مهم ترین دارایی یک سازمان هستند. از این رو هر چه کارکنان از سلامت بیشتری برخوردار باشند، نمو، حرک و پیشرفت سازمان ارتقاء یافته و سطح بهره وری آن بالاتر می رود. در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که یک سازمان سلامت محور است، نقش نیروی انسانی کارآمد و توجه به این موهبت مهم در پیشبرد اهداف سازمانی در رأس امور و بسیار تأثیرگذار است، لیکن برای پیشبرد طرحها و برنامههای سازمانی توجه به نیروی انسانی کارآمد اجتنابناپذیر است.
رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه افزایش بهرهوری سازمانها و توسعه روزافزون آنها، مستلزم رشد و بهرهوری کارکنان و نیز تقویت انگیزش و حفظ سلامت جسمی و روحی آنان میباشد، گفت: اجرای طرح پایش سلامت کارکنان دانشگاه در تمامی حوزه های تحت پوشش این دانشگاه یکی از اقدامات مفیدی است که می تواند درراستای کارآمدی بیش از پیش نیروی انسانی بسیار موثر است.
وی ضمن قدردانی از زحمات تک تک اعضای خانواده بزرگ دانشگاه، بیان کرد: خدمت رسانی و کسب رضایت مردم و خداوند، هدف والا و مهم دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.
در ادامه این جلسه گزارش عملکرد واحدهای مختلف دانشگاه ارزیابی شد و دستور کارهای جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرح پایش سلامت کارکنان دانشگاه تصویب شد.