بررسی روند اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع دانشگاه توسط ارزیابان وزارت بهداشت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، در روز شنبه سیام تیر ماه سال جاری ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روند اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بازدید کردند.
دکتر اعتماد مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت، دکتر نجمی رئیس اداره بیماری های مزمن تنفسی، سیده مونا فاضلی و آزیتا افشاری کارشناسان آن حوزه با حضور در ستاد مرکزی دانشگاه، ستاد شبکه های بهداشت و درمان و مراکز بهداشت شهرستان های تحت پوشش دانشگاه و تعدادی از واحدهای محیطی و کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه، فرایند اجرایی برنامه را مورد ارزیابی قرار دادند.
در این پایش وزارتی، وضعیت شاخص های برنامه، نحوه هزینه کرد اعتبارات، جذب نیروی انسانی موردنیاز برنامه، راه اندازی پایگاه های سلامت جدید، روند ارائه خدمت به مراجعان در پایگاه های سلامت و کلینیک های تخصصی و فرایند نظام ارجاع الکترونیک و... مورد بررسی قرار گرفتند و پس از انجام نظارت های میدانی در شهرستان ها، نشست جمع بندی نهایی پایش در سالن امام جواد (ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در این نشست که دکتر قدس رئیس دانشگاه، جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه و کارشناسان معاونت بهداشتی و ناظرین اعزامی از وزارت بهداشت حضور داشتند، در ابتدای جلسه دکتر اعتماد مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت و سرگروه تیم نظارتی، مستندات چک لیست ستاد دانشگاه را بررسی کرده و گزارشی از روند نظارتی اعضا از شهرستان های تحت پوشش ارائه نمود.
دکتر کوروش اعتماد بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در راستای دستیابی به اهداف برنامه که ارائه خدمات اولیه سلامت و ارجاع بیماران به سطح دو جهت دریافت خدمات تکمیلی کی باشد، بسیار خوب عمل کرده و فرایند اجرای برنامه در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده است.
وی ضمن قدردانی از زحمات رئیس دانشگاه، معاونان بهداشت و درمان و تمامی دست اندرکاران این برنامه در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، گفت: لازم است در زمینه جذب پزشک و مراقب سلامت برای برنامه، قدم های موثر بیشتری برداشته شود.
سپس معاون بهداشتی دانشگاه درخصوص چالش های موجود در اجرای برنامه نکاتی را بیان نمود.
همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز اذعان کرد: رسالت اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع بر گردن ما است و با وجود محدودیت منابع، با تمام قوا و امکانات موجود، سعی در اجرای بهینه برنامه در حوزه دانشگاه داریم.
دکتر کامران قدس در پایان از زحمات تمامی معاونین، اعضای ستاد اجرایی، به ویژه همکاران معاونت بهداشتی تقدیر و تشکر کرد.