اطلاعیه مهم درخصوص رمز گشایی واقعی از فرایند اعتباربخشی آموزشی بیمارستان ولایت در جهت کسب اعتبار آموزشی، پژوهشی و درمانی

اطلاعیه مهم درخصوص رمز گشایی واقعی از فرایند اعتباربخشی آموزشی بیمارستان ولایت در جهت کسب اعتبار آموزشی، پژوهشی و درمانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ اطلاعیه مهم در راستای رمز گشایی واقعی از " فرایند اعتباربخشی آموزشی بیمارستان ولایت در جهت کسب اعتبار آموزشی، پژوهشی و درمانی به شرح زیر است:

به نام خدای مهربان

با توجه به بیان مطالبی خلاف واقع در خصوص چگونگی انجام اعتباربخشی بیمارستان ولایت دامغان در شبکه های اجتماعی به استحضار می رساند همواره ارزیابی در این مورد توسط ارزیابان خارج استانی انجام می‌شود و بیان اینکه با توصیه وزیر محترم بهداشت بازرس خارج استانی اعزام شده است خلاف واقع می باشد و نشان‌دهنده عدم آگاهی از فرایندهای قانونی و روند انجام کارها در حوزه وزارت بهداشت و مباحث سلامت است.

دانشگاه علوم پزشکی نخستین اقدامات در این باره را از سال ۹۹ آغاز کرده و مکاتبات آن با وزارت بهداشت را از سال ۱۴۰۰ شروع نموده و مستندات آن موجود است و پس از فراهم شدن شرایط لازم و طی مراحل به سرانجام رسیده و در ادامه این مسیراعتبار بخشی بیمارستان معتمدی گرمسار نیز در دست اقدام است.

روند انجام اعتبار بخشی به شرح زیر است:

۱- اعتباربخشی عبارت است از فرایند چند مرحله ای و دانشگاهی که مبتنی بر خود ارزیابی دانشگاه از خود و سپس ارزیابی دانشگاه از سوی تیم خبرگان (سازمان های اعتباربخش) مطابق با استانداردهای ۹ گانه ی از پیش تعیین شده است.

۲- در این فرایند، ارزشیابی ابتدا در وهله ی اول توسط آمایش کلان منطقه مربوطه ( استان سمنان درر کلان منطقه ۱ کشور و داتشگاه قطب مازندران می باشد) در قبال خدمات و تجهیزات آموزشی ارائه شده در بیمارستان صورت می پذیرد و سپس به منظور بهبود کیفیت آموزش، چنانچه آن بیمارستان از نظر ارزیابان کلان منطقه دارای امتیاز قابل قبولی باشد، در مرحله بعد این ارزشیابی توسط ارزیابان وزارت بهداشت انجام می شود. به منظور نیل به این اهداف، کیفیت برنامه های آموزشی، اعضای هیئت علمی و کارکنان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

۳- فرایند اعتباربخشی آموزشی بیمارستان ولایت در تاریخ سوم اسفندماه ۱۴۰۱ توسط تیم اعزامی از کلان منطقه یک دانشگاه علوم پزشکی مازندران (با حضور ارزیابانی از دانشگاههای علوم پزشکی مازندران، گلستان، بابل و شاهرود) انحام و موفق به کسب نمره قبولی ۵۵ از ۱۰۰ شد و در لیست بیمارستان های قابل ارزیابی اعتباربخشی آموزشی وزارت بهداشت قرار گرفت.

۴- به منظور بهبود کیفیت مستندات، امکانات و تسهیلات آموزشی، تیم مدیریت آموزشی بیمارستان در طی مدت شش ماه تلاش و پشتکار خستگی ناپذیر با تشکیل جلسات متعدد کمیته آموزش، کمیته های EDO (توسعه آموزش بالینی) و کمیته های CRD(توسعه تحقیقات بالینی) در دامغان و ستاد دانشگاه علوم پزشکی سمنان، در تاریخ ۴ و ۵ شهریور ماه سال جاری مجددا توسط تیم اعزامی از ارزیابان وزارت بهداشت و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی ایران مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت که در طی این فرایند، موفق به کسب نمره ۸۳.۸ از ۱۰۰ گردید.

این موفقیت که حاصل حمایتهای بی دریغ مسئولان مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی سمنان ، ریاست محترم شبکه بهداشت و درمان دامغان، ریاست محترم بیمارستان ، مدیریت بیمارستان و تیم مدیریت آموزشی بیمارستان ولایت می باشد را به مردم فهیم شهرستان دامغان تبریک عرض نموده و از خداوند منان آرزوی پیشرفت و موفقیت روزافزون را خواستاریم.

  • کد خبر : 46742
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *