رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان:
اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع یکی از اولویتهای مهم دانشگاه است
دکتر علی رشیدی پور اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع را یکی از اولویتهای مهم دانشگاه در چارچوب برنامه پنجساله هفتم توسعه و زمینهساز تحولی مثبت در خدمات سلامت منطقه دانست.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، روز یکشنبه نهم آذر ماه سال 1404 جلسه ستاد اجرائی برنامه پزشکی خانواده روستایی و نظام ارجاع دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور دکتر رشیدی پور رئیس دانشگاه، مهندس خداداد فرماندار مهدیشهر، معاونان بهداشت، درمان و آموزش دانشگاه و سایر اعضای این ستاد، در سالن جلسات ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهدیشهر برگزار شد.
در آغاز جلسه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان نمود: اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع را یکی از اولویتهای مهم دانشگاه در چارچوب برنامه پنجساله هفتم توسعه است. شهرستان مهدیشهر به عنوان پایلوت اجرای برنامه انتخاب شده و این موضوع میتواند زمینهساز تحولی مثبت در خدمات سلامت منطقه باشد.
دکتر علی رشیدی پور همچنین بر استفاده حداکثر از ظرفیت پزشکان متخصص در کلینیک ها و بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه تاکید و اظهار نمود: با استفاده از تبلیغات محیطی در سطح شهرستان، ظرفیت موثرین و معتمدین شهرستان برنامه را به مردم به نحو مطلوب معرفی نموده و همکاری های بینبخشی نهادهای شهرستان، مسیر اجرای موفق آن را هموار خواهد کرد
وی ادامه داد: گسترش برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع اقدامی است که میتواند دسترسی مردم به خدمات سلامت، پیگیری بیماریها و روند ارجاع تخصصی را بهطور چشمگیری ارتقا دهد.
همچنین فرماندار مهدیشهر ضمن قدردانی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهدیشهر، بر همکاری کامل فرمانداری با مجریان طرح تأکید نمود و اظهار داشت: فرمانداری شهرستان مهدیشهر برای اجرای این برنامه مهم، همراه دانشگاه است و در مسیر رفع مشکلات و مسائل موجود، در کنار شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهدیشهر خواهد بود.
در ادامه این نشست، دکتر تبیانیان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهدیشهر گزارشی از اقدامات و چالش های مرتبط با اجرای برنامه را ارائه داد و حاضران در جلسه، در خصوص مصوبات جلسه قبل و سایر دستورکار جلسه به بحث پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.