گرامیداشت روز ملی فیزیوتراپی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ روز شنبه دوم مرداد ماه سال جاری به مناسبت روز ملی فیزیوتراپی مراسم گرامیداشتی برای این روز در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان برگزار شد.
مژگان قدس فیزیوتراپ مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان در حاشیه این آیین گرامیداشت ضمن تبریک این روز و به کادر و گروه فیزیوتراپی بیمارستان کوثر به واسطه تشدید فعالیت ها به موجب شیوع ویروس کرونا خداقوت و خسته نباشید گفت.
فیزیوتراپ مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر بیان کرد: فیزیوتراپی یعنی درمانی بیماران به وسیله عوامل فیزیکی که در حقیقت فیزیوتراپیست ها به عنوان متخصصین حرکت معرفی می کنند.
وی ادامه داد: فیزیوتراپی از زیر شاخه های گروه توانبخشی است که خدماتش رو در زمینه های مختلفی شامل ارتوپدی مثل شکستگی ها و آسیب های ورزشی – نورولوژی چون بیماران سکته مغزی، MS و پارکین سون و سکته مغزی، در زمینه اطفال مثل کودکان CP که فلج مغزی هستند، بیماران تنفسی و قلبی خصوصاً بیماران بعد از جراحی قلب باز، بیماران روماتیسمی، پوستی و زنان این خدمات ارائه می شود.