نشست آموزشی تصویربرداری حرفه‌ای با دوربین و تلفن همراه در دانشگاه برگزار شد

نشست آموزشی تصویربرداری حرفه‌ای با دوربین و تلفن همراه در دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، به همت مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه روز چهارشنبه 27 دی ماه 1402 نشست آموزشی تصویربرداری حرفه‌ای با دوربین و تلفن همراه با تدریس علی ابک تصویر بردار و مدرس این رشته برای نمایندگان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حوزه های مختلف دانشگاه در سالن امام جواد(ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

در این نشست که یحیائی مدیر و کارشناسان ستادی روابط عمومی دانشگاه نیز حضور داشتند؛ مدرس این کارگاه به بیان مطالبی پیرامون آموزش ترکیب بندی در عکاسی، عکاسی با موبایل، انواع فیلترهای لنز دوربین، انواع لنز دوربین عکاسی، انواع لنز دوربین، حساسیت ISO، فینال، مثلث نوردهی و نورپردازی در عکاسی پرداخت.

علی ابک با اشاره به اینکه امروزه بیشتر تصاویر از طریق تلفن های همراه ثبت می شوند و باید در این نوع تصویربرداری باید به جای زوم کردن، به سوژه نزدیک تر شد و از فلش LED استفاده نشود، گفت: در هر دوره یا فیلم آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل بر این نکته تاکید می‌شود که عکاس باید بر نرم‌افزارهای ادیت عکس نیز مسلط باشد حتی در برخی دوره‌ها، آموزش نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ نیز دیده می‌شود.

وی افزود:  یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل، گرفتن عکس‌های خام با فرمت RAW است. این فرمت، اطلاعات بیشتری در مورد سوژه و فضای منفی اطراف آن جمع‌آوری می‌کند. اطلاعاتی که در فرمت‌های  JPEG و PNG کمتر آنها را می‌بینیم. با عکس‌های خام خود، فرصت‌های بیشتری برای اصلاح دارید که می‌تواند منجر به نتایج منحصر به‌ فرد شود.

  • کد خبر : 49226
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر