کارشناس فوریت های پزشکی دانشگاه، بام ایران را فتح کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، همکار کوهنورد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، قله دماوند را فتح کردند.
امین حامدی کارشناس فوریت های پزشکی دانشگاه در شنبه بیست و چهارم تیر ماه سال جاری موفق به صعود به بام ایران با ارتفاع 5610 متری شد. وی به اتفاق گروه کوهنوردی روز جمعه 23 تیر ماه سال جاری از استان سمنان به قله دماوند شروع و سپس به صورت مستقیم به قرارگاه کمپ سوم (بارگاه سوم) صعود و پس از شبمانی در این کمپ، ساعت 1:30 بامداد راهی قله شد و در نهایت روز شنبه بیست و چهارم تیر ماه در ساعت 6:30 صبح، بر بلندای ایران زمین قله دماوند قدم گذاشت.
لازم به ذکر است: این صعود به سرپرستی محمود حیدریان کوهنورد به هدف ارتقا آمادگی در بحران ارتفاعات با شبیه سازی حالت های مختلف صورت پذیرفت.
گفتنی است: دماوند بلند ترین کوه ایران و خاورمیانه و بلند ترین قلهٔ آتشفشانی آسـیا است. این کوه در قسمت مرکزی رشتهکوه البرز در جنوب دریای خزر و در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد.