گرامیداشت روز جهانی بهداشت دست در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر

گرامیداشت روز جهانی بهداشت دست در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ به مناسبت سالروز جهانی بهداشت دست، با هماهنگی واحد کنترل عفونت مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر، زنگ بهداشت دست در این مرکز طنین انداز شد و پرسنل بیمارستان نسبت به رعایت شستشوی صحیح دست ها اقدام نمودند.

کارشناس کنترل عفونت بیمارستان نسبت به اهمیت رعایت بهداشت دست تاکید کرد و افزود :تلاش و جدیت بیمارستان ها در زمینه آموزش مداوم شستشوی دست، می تواند منجر به تغییر نگرش و تغییر رفتار کارکنان شده و در نهایت اگر ما بتوانیم این رفتار را به شکل یک عادت و فرهنگ نهادینه سازیم، اثرات مثبت آن در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های عفونی بسیار قابل توجه خواهد بود.

مهدیه سادات زرگر ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ بهداشت دست در بین کارکنان و مراجعان و با هدف بزرگداشت این روز ، برنامه های آموزشی شستشوی دست در بخش های درمانی بیمارستان برگزار شد و همچنین از برترین های الگوی بهداشت دست در بیمارستان در شش ماهه دوم سال 1401 تقدیر و تشکر گردید.

همچنین اهدای محلولهای ضدعفونی‌کننده‌ی دست به کارکنان و مراجعان ، امضای تعهدنامه‌ی پرسنل برای اجرای کامل بهداشت دست بر روی بنر و پخش فیلم آموزشی در لابی بیمارستان از دیگر اقداماتی بود که برای ترویج فرهنگ شست‌وشوی درست دست انجام شد.

این مراسم با بپا کردن بنرها و لمینت های زیبا و کیک نمادین بهداشت دست پایان یافت .

  • کد خبر : 43979
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *