کارگاه آموزشی کمیته اخلاق بالینی در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد

کارگاه آموزشی کمیته اخلاق بالینی در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ در راستای اهداف کمیته اخلاق بالینی در روز یکشنبه 30 مهر ماه 1402 جلسه آموزشی کمیته اخلاق بالینی با حضور اعضای کمیته های اخلاق بالینی بیمارستانی و دانشگاهی در سالن همایش امام رضا (ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

دکتر انجو متخصص اخلاق پزشکی و عضو هئیت علمی دانشگاه شهید بهشتی و مدیر اخلاق بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان سخنران این برنامه آموزشی بیان کرد:  فلسفه وجودی کمیته های اخلاق بالینی، تأمین، حفظ و ارتقای اعتماد میان ارائه کنندگان و گیرندگان خدمات سلامت و "پاسداری از حقوق بیمار و ارائه کنندگان خدمت و ارتقای اخلاق سازمانی" است . این کمیته تلاش میکند تا با ترکیبی متنوع، رسالت خود را به صورت همه جانبه به انجام برساند.

 مدیر اخلاق بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اهم اهداف کمیته های اخلاق بالینی شامل توجه به اصل و ارزشهای انسانی- اسلامی در ارائه خدمات سلامت، آگاه سازی مردم از حقوق و مسوولیت های اجتماعی، پاسداشت کرامت انسانی و حقوق بیماران مندرج در منشور حقوق بیمار جمهوری اسلامی ایران و پایش، نظارت و ارزیابی آن در چارچوب نظام سامانمند، کمک به حل چالش های اخلاقی در محیط های بالینی بیمارستان، ارتقاء آگاهی و حساسیت اخلاقی همه ذینفعان نسب به جنبه های اخلاقی ارائه خدمات سلامت، تأمین و حفظ و ارتقاء اعتماد متقابل بین گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات سلامت، حفظ اعتبار و شهرت بیمارستان به عنوان یک نهاد اجتماعی اخلاق مدار و ترویج مفاهیم تعهد حرفه ای است.

در بخشی دیگر این عضو هئیت علمی ضمن بیان نحوه رضایت گیری از بیماران در بیمارستانها و بیان مسایل حقوقی مرتبط با آن به بیان چگونگی خبر بد به بیماران پرداختند و فرایند گام به گام اطلاع خبر بد به بیماران را توضیح دادند.

  • کد خبر : 47226
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *