کارگاه آموزشی و جلسه هماهنگی برنامه پیام گزاران سلامت و خودمراقبتی سازمان های دولتی شهرستان دامغان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ کارگاه آموزشی و جلسه هماهنگی برنامه پیام گزاران سلامت و خودمراقبتی سازمان های دولتی با حضور پیام گزاران سلامت و نماینده های سازمان های دولتی به همت فاطمه صرفی کارشناس ارشد آموزش بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان در سالن اجتماعات این شبکه برگزار شد.
در ابتدای جلسه فاطمه صرفی کارشناس ارشد آموزش بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان مطالبی در راستای اهداف برگزاری جلسه، اهمیت نقش پیام گزاران سلامت در همکاری های بین بخشی و برنامه های سلامت محور، ترویج فرهنگ ازدواج با توجه به بحران جمعیت، هفته ملی پیشگیری از دیابت و پویش ملی اچ آی وی/ایدز بیان نمود.
سپس مهدی ابراهیمی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان دامغان ضمن بیان نکات کاربردی و انجام اقدامات اولیه در انواع حوادث توسط شهروندان تا رسیدن نیروهای آتش نشانی در منزل، کارگاه، اماکن تجاری، تصادفات خودرو، آوار و ریزش چاه، حریق وسایل نقلیه، آشنایی با عوامل بروز آتش سوزی، شناخت انواع آتش سوزی در راستای کاهش خسارات جانی، مالی و حفظ محیط زیست سخنرانی کرد.
سپس به شکل عملی نحوه کار با کپسول آتش نشانی در محوطه باز حیاط پشت ساختمان شبکه بهداشت دامغان، آموزش داده شد و توسط دو نفر از پیام گزاران سلامت دو بار اجرا شد و این جلسه آموزشی با پرسش و پاسخ حاضران در جلسه همراه بود.
در این جلسه 49 بسته آموزشی شامل پمفلت درباره هپاتیت بیشتر بدانیم، پمفلت آنفلوآنزا، پمفلت مهار همه گیری اچ آی وی/ایدز، پوستر (آنفلوآنزا) چگونه از خود و دیگران محافظت کنیم؟، کارت سبز نمایه توده بدنیBMI و کتاب دانستنی های ازدواج سالم در بین حاضران در کارگاه آموزشی توزیع شد.