کارگاه آموزشی بتا ویژه مسئولان و ناظم های خوابگاه های دانشگاه برگزار شد

به مناسبت هفته خوابگاه ها؛

کارگاه آموزشی بتا ویژه مسئولان و ناظم های خوابگاه های دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، به مناسبت هفته خوابگاه ها، روز چهارشنبه سوم خرداد ماه سال ۱۴۰۲ کارگاه آموزشی بتا با حضور دکتر مجتبی سلطانی رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان، دکترشاهی کارشناس اداره مشاوره، مسئولین و ناظمه های خوابگاه های دانشجویی در مجتمع آموزشی دانشکده علوم پزشکی سمنان برگزار شد.

مجتبی سلطانی رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان، در این کارگاه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص ویژگیهای افراد در معرض خطر رفتار خودآسیب رسان خواستار توجه ویژه به رفتار و علائم و نشانگان خطر در دانشجویان در معرض آسیب شدند.

در این نشست دکتر شاهی با ارائه توضیحاتی در مورد رویکرد بتا برای پیشگیری از اقدام به خودکشی بر ضرورت سوال کردن از افکار خودآسیب رسان در مواجهه با دانشجویان در معرض خطر تاکید کرد و نکاتی در راستای بهترین شیوه های پرسیدن و ترغیب کردن افراد به کمک گرفتن از متخصصین بیان کرد.

همچنین لزوم شناسایی فوری این دسته از دانشجویان و اطلاع رسانی به اداره مشاوره و ترغیب آنان برای استفاده از خدمات این مجموعه مورد تاکید ویژه قرار گرفت و در ادامه این نشست کهزاد جوادی فر مدیر دانشجویی دانشگاه ضمن تشکر از زحمات مسئولین و سرپرستان خوابگاهها به بیان مطالبی پیرامون مهارت‌های ارتباطی و موانع ارتباط ناظم‌ها و ناظمه‌های خوابگاه‌ها با دانشجویان پرداخت.

همچنین در پایان مسئولان خوابگاه‌ها تجربه‌ها و پرسش‌های خود را در زمینه پیشگیری از خودکشی و ارتباط با دانشجویان را مطرح کردند و مباحث پس از بحث گروهی به نتایج واضحی برای اقدامام موثر منتهی شد.

 

  • کد خبر : 44437
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *