کارگاه آموزشی با عنوان دیابت در دانشگاه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ به همت اداره پرستاری دانشگاه کارگاه آموزشی " دیابت " با تدریس دکتر بیطرف، دکتر فروتن، دکتر دوستمحمدیان و دکتر نجم الدین پزشکان فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم در سالن امام رضا(ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
اساتید حاضر در این برنامه آموزشی بیان نمودند: دیابت نوعی بیماری متابولیکی (مربوط به متابولیسم بدن) و یکی از شایع ترین بیماری های غدد است که با سطح قند خون بالا (گلوکز) همراه است و به دنبال نقص در ترشح انسولین یا عملکرد آن یا هر دو ایجاد میشود. سطح بالای گلوکز خون (هیپرگلیسمی) میتواند منجر به مشکلات جدی در سلامت شود.
لینک کوتاه خبر :