کارگاه آموزشی ارائه مداخلات روانشناختی پیشگیری از خودکشی در نوجوانان در دانشگاه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ در راستای اجرای اهداف ابلاغی گروه کاری پیشگیری از اختلالات روانپزشکی و رفتارهای پر خطر (خودکشی، خشونت و ...) زیر گروه طرح تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و به منظور توانمندسازی روانشناسان، کارگاه آموزشی ارائه مداخلات روانشناختی پیشگیری از خودکشی در نوجوانان توسط معاونت بهداشتی دانشگاه با همکاری اداره کل بهزیستی استان سمنان در در سالن جلسات امام جواد ( ع) ستاد مرکزی دانشگاه با تدریس دکتر محمد ترکمان متخصص روانشناسی کودک و نوجوان و عضو گروه مدرسان سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این کارگاه دکتر سید سعید کسائیان معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان سمنان ضمن خیرمقدم به مدعوین بر اهمیت توانمندسازی روانشناسان و مشاوران در حوزه پیشگیری از خودکشی تاکید نموده و خواستار همکاری و تعامل هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی عضو گروه کاری پیشگیری از اختلالات روانپزشکی و رفتارهای پرخطر (خودکشی، خشونت و ...) به منظور جذب اعتبارات کشوری در جهت افزایش برگزاری از این دست کارگاه ها در سطح استان، شد.
در این کارگاه مباحثی در خصوص تعریف، علائم و باورهای غلط در حوزه خودکشی، راهبردهای مداخله در بحران خودکشی، برنامه سه مرحله ای و برنامه رابرت، فرآیند و تکنیک های مصاحبه در درمان خودکشی، مبانی درمان و تنظیم هیجان، انعطاف پذیری شناختی، پیشگیری از عود و ... مطرح و ضمنا مطالب کارگاه به صورت عملیاتی و همراه با ایفای نقش ارائه شد.