پیام معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت هفته سلامت سال 1402
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، پیام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به مناسبت هفته سلامت سال 1402 به شرح زیر است:
شعار روز جهانی بهداشت سال 2023 از سوی سازمان جهانی بهداشت "سلامتی برای همه" انتخاب شده است. این شعار حدود 50 سال قبل به عنوان شعاری جهانی در راستای ارتقای سلامت در جهان انتخاب شد و تغییرات اساسی در رویکرد خدمات بهداشتی در دنیا ایجاد کرد.
با توجه به پیامدهای ناشی از بحران کرونا در دنیا، کشورهای جهان تصمیم گرفتند بار دیگر شعار "سلامتی برای همه" را سرلوحه برنامههای توسعه سلامت و خدمترسانی خود در این زمینه قرار دهند. نگاه به سلامت در این شعار تنها به سلامت انسان محدود نمیشود و سلامت همه جانداران و محیط زیست دارای اهمیت است. . توجه به سالمندان، معلولان، کودکان و گروههای آسیبپذیر مختلف در جامعه و همچنین اقلیتها و مهاجران در شعار «سلامتی برای همه » مورد توجه است و زمانی که از سلامتی برای همه صحبت میشود، تمام اقشار مشمول واژه «همه» میشوند.
هفته سلامت فرصت مغتنمی است برای تحقق موضوع عدالت در دسترسی به خدمات سلامت محور و تحقق شعار «سلامتی برای همه » و جایگاه پزشکی خانواده در رویکرد «سلامتی برای همه». یکی از مهم ترین برنامه ها در این هفته، معرفی خدمات سلامت به افراد و اقشار مختلف جامعه است .
امید است با مشارکت همگانی، زمینهسازی برای ترویج رفتارهای سالم ، انتخاب گزینههای بهداشتی در جامعه و ترویج سبک زندگی سالم، دسترسی عادلانه به سلامت را مهیا کنیم و با بهره مندی از توصیههای حکیمانه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی ) در سال رشد تولید، مهار تورم بیش از پیش با اجرای برنامه پزشکی خانواده ،گام های موثری در دسترسی عادلانه به خدمات سلامت مردم کشور عزیزمان برداریم.
دکتر سید سعید کسائیان
معاون بهداشتی دانشگاه