پلمب یک واحد رستوران بین راهی در منطقه تحت پوشش شهرستان سرخه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از پلمب یک واحد رستوران بین راهی در منطقه تحت پوشش شهرستان سرخه خبر داد.
دکتر سهراب یداللهی بیان نمود: در بازرسی مشترک کارشناسان واحد مهندسی بهداشت محیط شهرستان سرخه با نماینده اداره های تعزیرات، صنعت و معدن، صدا و سیما، راهداری و میراث فرهنگی استان سمنان از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مسیر راه شهرستان سرخه، طبق رسالت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در راستای حفظ و ارتقا سطح سلامت در جامعه یک واحد رستوران بین راهی به دلیل عدم رعایت اصول بهداشت محیط و عدم توجه به آموزش های قبلی که توسط کارشناس واحد مهندسی بهداشت محیط شهرستان شده بود، پلمپ شد تا ضمن معرفی به مراجع قضایی نسبت به رفع نواقص موجود اقدام نماید.
وی افزود: نظر به اهمیت شرایط نگهداری، فرآوری، پخت و سرو مواد غذایی در رستوران ها و حفظ سلامت اقلام غذایی و استفاده مسافران و گردشگران از این اماکن این واحدهای صنفی با حساسیت بیشتری از نظر کنترل مواذغذایی مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند.
دکتر یدالهی بیان نمود: نظر به اهمیت شرایط و موازین بهداشتی در رستورانها و بیرون برها به ویژه حفظ سلامت اقلام غذایی و استفاده زائران و مسافران از این اماکن در این ایام سال که شاهد تردد بالای زائرین هستیم به ویژه موقعیت جغرافیایی شهرستان سرخه که در حدفاصل غربی و شمال – جنوب استان بوده و با آزاد راه تهران به مشهد به عنوان شاهراه اصلی درون استانی از سرخه عبور میکند و زائراین زیادی در ایام اربعین در این مسیر در حال تردد هستند، لذا این واحدهای صنفی با حساسیت بیشتری در طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه اربعین حسینی از نظر کنترل شرایط بهداشتی مورد بررسی و نظارت قرار میگیرند.