همایش سفیران سلامت جوان در حوزه علمیه فاطمیه (س) خواهران دامغان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، در راستای برنامه ملی خودمراقبتی جوانان، همایش سفیران سلامت جوان طلبه، با موضوع سلامت روان، آرامش روان و مدیریت استرس، به همت فاطمه صرفی کارشناس ارشد آموزش شبکه بهداشت و درمان دامغان و درخواست حوزه علمیه فاطمیه (س) خواهران دامغان در سالن اجتماعات حوزه علمیه فاطمیه (س) شهرک بوستان دامغان برگزار شد.
در این همایش اکتشافی کارشناس ارشد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان دامغان در راستای سلامت روان، عوامل موثر بر سلامت و آرامش روان و حال خوب، نقش تغذیه سالم، خواب سالم و ورزش و تحرک بدنی در سلامت روان، انواع استرس، مدیریت استرس و وجود برنامه غربالگری سلامت روان و ارائه آموزش های لازم در پایگاه ها، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت تابعه، مطالب خود را بیان کرد و به سوالات حاضران در جلسه پاسخ داد.
فاطمه صرفی کارشناس ارشد آموزش شبکه بهداشت و درمان دامغان نیز ضمن بیان اهداف برنامه سفیران سلامت جوان، بر نقش زنان به عنوان مادر، همسر، فرزند و خواهر در ترغیب و تشویق مردان در همه گروه های سنی اعم از کودک، نوجوان، جوان، میانسال و سالمند برای مراجعه و انجام مراقبت های گروه سنی خود در مراکز بهداشتی درمانی نزدیک به محل سکونتشان، تاکید کرد.