همایش سفیران سلامت جوان برای طلاب حوزه های علمیه برادران دامغان در هفته سلامت مردان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، همزمان با هفته سلامت مردان و در راستای ارتقاء سطح سواد سلامت مردان، با هماهنگی صرفی کارشناس ارشد آموزش شبکه بهداشت و درمان دامغان در روز شنبه چهارم اسفند ماه سال 1403، همایش سفیران سلامت جوان، با موضوع سرطان با تاکید بر پیشگیری از سرطان در مردان در سالن اجتماعات حوزه علمیه امام باقر(ع) مدرسه مطلب خان دامغان برگزار شد.
در این همایش مسئول مرکز خدمات جامع سلامت شهید چراغیان در راستای سرطان های شایع، پیشگیری از سرطان ها، علل سرطان ها، نقش سبک زندگی سالم اعم از تغذیه سالم، تحرک بدنی، اهمیت ویتامینD، ضرورت انجام آزمایشات دوره ای، علائم هشداردهنده سرطانها، سرطان پروستات، درمان سرطان ها، افراد در معرض خطر مطالب خود را بیان نمود.
دکتر سید یحیی شنایی وجود برنامه غربالگری سه نوع سرطان و ارائه آموزش های لازم در پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت را تبیین نمود و به سوالات حاضران در جلسه پاسخ داد.
در پایان فاطمه صرفی کارشناس ارشد آموزش شهرستان دامغان پیرامون اهداف برنامه سفیران سلامت جوان توضیح داد و به همه مردان جوان و میانسال حاضر در جلسه، برای انجام مراقبت های گروه سنی جوانان و میانسالان برای مراجعه به مراکز بهداشتی تأکید کرد.