همایش دیابت و جشنواره غذای سالم در دامغان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ با همکاری واحدهای بهبود تغذیه، بیماری های غیر واگیر، جلب مشارکت های اجتماعی شبکه بهداشت و درمان دامغان و کلینیک دیابت مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت، در روز پنجشنبه بیست و پنجم آبان ماه سال جاری به مناسبت هفته ملی دیابت، همایش دیابت با شعار "دیابت، شناخت عوامل خطر، اقدام موثر" در سالن آموزش کلینیک تخصصی برادران رضایی دامغان برگزار شد.
در این همایش که با حضور دکتر تقوی مدیر شبکه بهداشت و درمان دامغان، معاونان بهداشت و درمان این شبکه، تعدادی از کارکنان سلامت شهرستان، بیماران دیابتی و همشهریان عزیز همراه بود، دکتر زارع زاده سرپرست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت مطالبی در راستای پیشگیری از دیابت و عوارض روانی آن بیان نمود.
همچنین دکتر کشاورزی فوق تخصص غدد در خصوص عوارض دیابت و نکات ضروری در دیابت بارداری شناخت خطرات و اقدامات موثر مطالب خود را بیان نمود و در ادامه این همایش جشنواره غذای سالم توسط داوطلبان سلامت محله آموزش دیده توسط دکتر اکبریان مسئول بهبود تغذیه شهرستان، در خصوص وعده ها و میان وعده های یک روز هر فرد دیابتی، با تأکید بر افزایش تعداد دفعات با حجم کمتر و بشقاب سالم با بیش از 60 نوع غذاهای مفید برای افراد مبتلا به دیابت جهت آموزش به نمایش گذاشته شد.
در حاشیه این همایش غذاهای آسیب رسان و موارد منع مصرف در افراد دیابتی با تأکید بر حذف این مواد به نمایش گذاشته شد. و از مدعوین با غذاهای طبخ شده و دم نوش پذیرایی و در پایان به سوالات مدعوین پاسخ داده شد.