نشست مشترک سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه با اعضای مرکز تحقیقات سرطان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، نشست مشترک سرپرست و مدیران معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه با اعضای مرکز تحقیقات سرطان برگزار شد.
در این نشست مشترک دکتر عباسعلی وفایی سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر آنا عبدالشاهی مدیر توسعه فناوری سلامت، دکتر فاطمه احسانی مدیر توسعه پژوهش و هماهنگی مراکز تحقیقاتی و دکتر مجید اسلامی مدیر توسعه اطلاع رسانی و شبکه پژوهش مدیر توسعه و دکتر بهمن یوسفی رئیس مرکز تحقیقات سرطان، دکتر هادی غفاری معاون پژوهشی مرکز و سایر اعضای مرکز تحقیقات سرطان حضور داشتند.
رئیس مرکز تحقیقات سرطان با ارائه این گزارش، مهمترین دستاوردهای مرکز در سال جاری را اخذ مجوز قطعی فعالیت، انعقاد قرارداد همکاری با مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انعقاد تفاهم نامه همکاری با سامانه رجیستری سرطان پستان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جذب سرباز نخبه عنوان نمود.
دکتر بهمن یوسفی گفت: از آنجا که یکی از اهداف مهم این مرکز، ایجاد سامانه رجیستری ثبت داده های سرطان بوده است، عضویت مرکز در سامانه رجیستری داده های سرطان پستان مرکز تحقیقات سرطان شهید بهشتی را نقطه عطف و آغازین مهمی میدانیم که در روند شناسایی، درمان و پیگیری این بیماران موثر خواهد بود.
سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه ضمن قدردانی از فعالیتهای پژوهشی اعضای این مرکز، گفت: با توجه به اینکه مرکز تحقیقات سرطان جز مراکز تحقیقاتی برتر کشوری در بالین محسوب میگردد، این امر اهمیت ارتباط با اعضای محترم بالینی و متخصصان سرطان شناسی و تخصص های وابسته را دو چندان مینماید.
دکتر عباسعلی وفایی گفت: یکی از مهم ترین راهکار جهت افزایش تعامل علوم پایه و بالین، هدایت دانشجویان رشتههای پزشکی به سمت پژوهش، برگزاری دوره های نحوه پژوهش برای این گروه و همچنین عضویت اعضای مرکز در شوراهای پژوهشی بیمارستانها است؛ تا بدین ترتیب بتوانیم به پژوهش های کاربردی، سلامت محور و اثرگذار دست یابیم.
وی افزود: به منظور تسهیل انجام طرحهای پژوهشی، افزایش فضا و امکانات آزمایشگاهی مورد نیاز و بسترسازی گسترش فعالیتهای اعضای مرکز، اقداماتی صورت گرفته است که در دست پیگیری میباشند.