نشست دکتر رشیدی‌پور سرپرست دانشگاه با موثرین و نیک اندیشان دامغانی

نشست دکتر رشیدی‌پور سرپرست دانشگاه با موثرین و نیک اندیشان دامغانی

نشست صمیمی دکتر رشیدی پور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اعضای موسسه خیریه بیمارستان ولایت و جمعی از نیک اندیشان، مسئولان و موثرین شهرستان دامغان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، روز شنبه چهاردهم تیر ماه سال جاری در سفر دکتر علی رشیدی پور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دکتر احسان حسین زاده سرپرست معاونت درمان دانشگاه و دکتر پیمان رئیس عبدالهی مشاور، دستیار ویژه و مدیر اجرایی حوزه ریاست دانشگاه به شهرستان دامغان، نشست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اعضای موسسه خیریه بیمارستان ولایت و جمعی از نیک اندیشان، مسئولان و موثران شهرستان دامغان در سالن جلسات مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت دامغان برگزار شد.

در این نشست نوچه ناسار فرماندار شهرستان دامغان، عبدلله زاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سمنان، زارع‌زاده رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر، مهندس محمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان، دکتر زارع زاده رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت، دکتر محمدی مدیر عامل موسسه خیریه بیمارستان ولایت، اعضای موسسه خیریه بیمارستان و جمعی از مسئولان و موثران شهرستان دامغان حضور داشتند.

این نشست که با هدف بررسی مسائل بهداشتی و درمانی شهرستان دامغان و تقویت همکاری‌های مشترک برگزار شد، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر اهمیت تعامل سازنده بین دانشگاه و نهادهای خیریه در راستای ارتقاء سطح سلامت جامعه و لزوم توجه و برطرف کردن نیازهای بهداشتی و درمانی مردم شهرستان دامغان تاکید کرد.

دکتر علی رشیدی پور بیان نمود: به زودی و در چند روز آینده برنامه چهار ساله بهداشت و درمان شهرستان دامغان با محوریت و در نظر گرفتن اولویت‌ها و نیازهای ضروری توسط کارگروه ویژه‌ای که بدین منظور به دستور اینجانب در شهرستان دامغان تشکیل شده است، تدوین خواهد شد.

وی افزود: قطعا دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در اجرای این برنامه‌ها به کمک خیرین و نیک اندیشان گرانقدر نیاز دارد و در این راستا به گرمی دستان خیرین و نیک اندیشان گرانقدر را می‌فشارد.

سرپرست دانشگاه با تاکید بر لزوم پیگیری موضوعات مطرح شده و ایجاد برنامه‌های مشترک برای بهبود وضعیت سلامت شهرستان دامغان، گفت: بررسی های اولیه شبانه روزی شدن کلینیک تخصصی برادران رضایی شهرستان دامغان انجام شده و به زودی مردم شریف شهرستان دامغان از امکانات این کلینیک به صورت ۲۴ ساعته بهره‌مند خواهند شد.

️همچنین رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی و نیازهای ضروری بیمارستان ولایت، یکی از چالش های مهم حوزه درمان شهرستان دامغان را کمبود پزشکان و متخصصان به دلیل عدم تمایل و ماندگاری پزشکان در شهرستان دامغان دانست.

دکتر فائزه زارع زاده تصریح کرد: با بررسی های صورت گرفته یکی از مهم ترین دلایل این موضوع عدم صرفه اقتصادی و اسکان شایسته پزشکان در این شهرستان می باشد و راهکار حل این چالش در شهرستان، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و موسسه های خیریه در تاسیس مراکز درمانی خصوصی و احداث مجتمع مسکونی درراستای اسکان مناسب و در شأن پزشکان و متخصصان غیر بومی است.

در ادامه این نشست حاضران در جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود در حوزه های مطرح شده پرداختند.

 

 

  • کد خبر : 57641
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *