نشست خیرین سلامت توسط واحد مشارکت های مردمی شهرستان سمنان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، نشست خیرین سلامت شهرستان سمنان توسط واحد مشارکت های مردمی این شهرستان با حضور دکتر معانی رئیس مرکز بهداشت شهرستان سمنان و جمعی از نیکوکاران این شهرستان در سالن جلسات سلامت این مرکز برگزار شد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان سمنان ضمن خیرمقدم به حاضران، مطالبی در خصوص اهداف این نشست، پزشکی خانواده بیان کرد و گفت: در برنامه پزشکی خانواده، پزشک و مراقبت سلامت، تنها به درمان بیمار و رفع علت مراجعه او نمی پردازند و سعی می شود تمام نیازهای جسمی روانی و اجتماعی بیمار که می تواند سلامت او را به خطر بیاندازد شناسایی و در مقابل آن اقدام مناسب انجام دهند.
دکتر شیرازه معانی ادامه داد: نقش تیم سلامت در برنامه پزشکی خانواده از پرداختن به فرد فراتر است و نه تنها فرد، بلکه خانواده او را نیز با نگاه ارتقا دهنده سلامت در مسیر سلامتی و حال خوب کمک می رساند. تیم پزشک خانواده با غربالگری به موقع، بیماری های خاموش و پنهان (نظیر بیماریهای مادرزادی اختلالات رشد، دیابت، فشار خون، سرطان و ...) را قبل از بروز علائم، شعله ور شدن و عوارض شدید تشخیص بهنگام دهند.
وی افزود: پزشک خانواده با کنار هم قرار دادن نسخه ها از تکراری بودن، تداخل یا غیر ضروری بودن داروهای تجویزی شده و از سردرگمی بیمار و مراجعه به متخصصین متعدد پیشگیری می کند و در نتیجه همه افراد در هر گروه سنی، چه افراد سالم و چه افراد با بیماری پنهان و بدون علامت و چه بیماران دارای بیماری علامت دار، برای حفظ و افزایش سلامت خود میتوانند به تیم پزشکی خانواده مراجعه کنند.
در پایان جلسه به پرسش های خیرین پاسخ و با اهدای لوح سپاس و هدایایی از همراهی این عزیزان با حوزه سلامت شهرستان سمنان قدردانی شد.