معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان سمنان:
معاونت بهداشتی دانشگاه به عنوان مسئول محوری برگزاری هفته سلامت روان سال 1402 در سراسر کشور
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دهم اکتبر مصادف با 18 مهر ماه از طرف فدراسیون جهانی بهداشت روان(WFMH) به عنوان "روز جهــــــانی سلامت روان " نامگذاری شده است. در ایران (18لغایت24 مهر ماه) به نام هفته سلامت روان نام گذاری شده است و عمده ترین هدف در این هفته ارتقاء و افزایش آگاهی و همچنین تغییر و اصلاح نگرش مردم و حساس سازی مسئولین به مسائل سلامت روان می باشد. دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای این روز در هر سال، یک شعار خاص را انتخاب می کند.
به نظر می رسد این دفتر در سال 1402 با انتخاب پیامی تحت عنوان "سلامت روان مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست"، توجه به این نکته را مد نظر قرار داده که در نگاه کلان سلامت روان بیش از آنچه مساله ای تک بعدی و فردی باشد، دارای ابعاد گسترده اجتماعی است که با تجربه آموخته شده در دوران پاندمی کرونا، پیچیدگی های اجتماعی سلامت روان در شرایط بحران را بر همگان آشکار و مشهود نمود و موجب گردید عزم و اراده ملی در پرداخت به مشکلات این حوزه مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
معاون بهداشتی دانشگاه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته سلامت روان اعلام نمود: در سال جاری بر اساس ابلاغ معاون محترم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت بهداشتی دانشگاه به عنوان مسئول محوری تهیه، طراحی و چاپ و توزیع انواع پمفلت، کتابچه، پوستر و ... در سطح کشور برگزیده شد.
دکتر سید سعید کسائیان ادامه داد: در این راستا این معاونت اقدام به تهیه 8 عنوان پمفلت، کتابچه های آموزشی، 17 طرح پوستر و بنرهای هفته سلامت روان و توزیع این اقلام در سراسر کشور (64 دانشگاه علوم پزشکی) نمود.