صعود موفق کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به قله قازبگ گرجستان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، حکیمه فهیمی سوپروایزر آموزش مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر به همراه مرضیه ولایتی کارشناس آموزش دانشکده پزشکی موفق شدند در برنامه ای 7 روزه قله یخچالی کازبک (قازبگ) به ارتفاع 5050 متری واقع در مرز کشور گرجستان و کشور روسیه را با موفقیت صعود نمایند.
این برنامه از 10 الی 16 مرداد 1403 در قالب تیم 12 نفره از سمنان به سرپرستی علیرضا محمد نژاد آغاز و با پرواز به کشور گرجستان و سپس حرکت از روستای کازبک و عبور از مرز روسیه و پیمودن مسیرهای یخچالی و استقرار در کمپ 3500 متری ادامه پیدا کرد و پس از دو روز هم هوایی (نوعی آمادهسازی بدن برای صعود به ارتفاعات) ساعت 01:30 بامداد 13 مرداد حرکت به سوی قله مجدد آغاز شد و پس از عبور از شکاف های یخی و پر چالش با هم طنابی گروه ساعت 11 قله را فتح نموده وبا افتخار پرچم دانشگاه علوم پزشکی و مرکز آموزشی پرورشی و درمانی کوثر را به پاس قدردانی از کادر درمان به اهتزاز درآوردند.
دکتر فروزش فرد رسرپرست بیمارستان کوثر ضمن تبریک این موفقیت، این عمل را باعث افتخار و درخشش کادر درمان اعلام نمودند.
لازم به ذکر است: قازبگ یا قله یخ زده نام کوهی است که سختی قله این کوه با درجه سختی قله های رشته کوه هیمالیا برابری می کند و به نام اورست کوچک مشهور است.