صعود موفق کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به قله قازبگ گرجستان

صعود موفق کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به قله قازبگ گرجستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، حکیمه فهیمی سوپروایزر آموزش مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر به همراه مرضیه ولایتی کارشناس آموزش دانشکده پزشکی موفق شدند در برنامه ای  7 روزه قله یخچالی کازبک (قازبگ) به ارتفاع 5050 متری واقع در مرز کشور گرجستان و کشور روسیه را  با موفقیت صعود نمایند.

این برنامه از 10 الی 16 مرداد 1403 در قالب تیم 12 نفره از سمنان به سرپرستی علیرضا محمد نژاد آغاز و با پرواز به کشور گرجستان و سپس حرکت از روستای کازبک و عبور از مرز روسیه و پیمودن مسیرهای یخچالی و استقرار در کمپ 3500 متری ادامه پیدا کرد و پس از دو روز هم هوایی (نوعی آماده‌سازی بدن برای صعود به ارتفاعات) ساعت 01:30 بامداد 13 مرداد حرکت به سوی قله مجدد آغاز شد و پس از عبور از شکاف های یخی و پر چالش با هم طنابی گروه ساعت 11 قله را فتح نموده وبا افتخار پرچم دانشگاه علوم پزشکی و مرکز آموزشی پرورشی و درمانی کوثر را به پاس قدردانی از کادر درمان به اهتزاز درآوردند.

دکتر فروزش فرد رسرپرست بیمارستان کوثر ضمن تبریک این موفقیت، این عمل را باعث افتخار و درخشش کادر درمان اعلام نمودند.

لازم به ذکر است: قازبگ یا قله یخ زده نام کوهی است که سختی قله این کوه با درجه سختی قله های رشته کوه هیمالیا برابری می کند و به نام اورست کوچک مشهور است.

  • کد خبر : 52929
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *