رئیس دانشگاه: همدلی و اخلاقمداری، زیربنای مدیریت دانشگاهی است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، روز دوشنبه دهم آذر ماه سال جاری جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با حضور دکتر علی رشیدیپور رئیس دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تأکید ضمن قرائت آیه شریفه وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ، بیان نمود: خداوند راه پیروزی را در اطاعت از حق، وحدت، پرهیز از نزاع و صبر قرار داده است.
حجتالاسلام والمسلمین محرم بیابانی ادامه داد: زیرا اختلاف، شکوه و قدرت یک جامعه را از بین میبردو این پیام الهی کاملاً کاربردی و لازم برای فضای دانشگاهی است.
وی بیان کرد: در دانشگاه ها که محل تربیت نیروهای اثرگذار در سلامت مردم است، همکاری، تحمل و کنار گذاشتن اختلافهای کوچک میتواند توان علمی و عملی دانشگاه را چند برابر کند. برعکس، نزاع و دوگانگی انرژی مجموعه را هدر میدهد و مانع پیشرفت میشود.
حجتالاسلام والمسلمین بیابانی با اشاره به «وَاصْبِرُوا»، صبر را شرط اصلی رشد علمی، اخلاقی و اجتماعی دانشگاه معرفی میکنند؛ صبری که همراه با کار، تلاش و امید است.
وی همچنین یادآور شد که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر امید و همدلی تأکید کردهاند و آینده کشور را روشن دانستهاند؛ بنابراین دانشگاه و جوانان باید با وحدت، آرامش و روحیه امیدوارانه، در مسیر پیشرفت ایران و خدمت به مردم گام بردارند.
در ادامه دکتر علی رشیدی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تاکید بر اینکه همدلی، همراهی و اخلاقمداری در مدیریت دانشگاه، زیربنای شکلگیری یک محیط علمی سالم، پویا و رو به رشد است، گفت: در سایه چنین فضایی است که میتوان مسیر تعالی را با اطمینان پیمود و مجموعهای توانمند و انگیزهمند ساخت.
دکتر علی رشیدیپور با اشاره به آیه ۹۰ سوره نحل، بیان کرد: خداوند شما را به عدل، احسان، بخشش به نزدیکان و نیکی فرمان میدهد و از فحشا، ستم، منکر و بدی باز میدارد و شما را پند میدهد تا متذکر شوید.
وی ادامه داد: این آیه، صرفاً یک دستور الهی نیست؛ بلکه میتواند یک منشور مدیریتی جامع برای هر سازمان باشد؛ منشوری که ما را به عدالت، نیکوکاری، رفتار انسانی و پرهیز از هرگونه آسیبرسانی دعوت میکند.
رئیس دانشگاه تأکید کرد: دانشگاه زمانی رشد کرده و مسیر تعالی میپیماید که روابط درون آن بر پایه احترام، مشارکت، انصاف و همدلی شکل گیرد. مسئولیت ما به عنوان هیأت رئیسه، ایجاد فضایی آرام، امن و انگیزهبخش است؛ فضایی که در آن پزشکان، اعضای هیأت علمی و کارکنان با آرامش خاطر به وظایف آموزشی، درمانی و پژوهشی بپردازند، کارکنان احساس ارزشمندی کنند و دانشجویان بتوانند آزادانه نظرات خود را بیان نمایند.
رئیس دانشگاه تصریح نمود: امروز با توجه به شرایط اجتماعی کشور، دانشگاه بیش از هر زمان دیگر نیازمند مدیریتی همدل، دارای گوش شنوا، مردمی و مسئولیتپذیر است. سه عنصر کلیدی در مدیریت، مسئولیت پذیری، پاسخگویی و عملکرد باید سرلوحه کار ما قرار گیرد.
دکتر رشیدیپور اظهار نمود: مدیر موفق علاوه بر پایبندی به قوانین، باید به احساسات، نیازها و دغدغههای انسانهایی که مجموعه را تشکیل میدهند توجه جدی داشته باشد.
رئیس دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد محیطی سالم، امن، اخلاقمدار و سرشار از احترام متقابل است، تا دانشگاه بتواند در مسیر خدمت به جامعه و تربیت نسل آینده نظام سلامت، با قدرت و آرامش گام بردارد.