دیدار دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

دیدار دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ روز دوشنبه نهم تیر ماه سال جاری در راستای ارتقای تعاملات بین‌بخشی و تقویت راهبردهای پیشگیرانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با دکتر علی رشیدی‌پور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست، طرفین با تاکید بر ضرورت همکاری‌های مستمر در زمینه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از سوءمصرف مواد مخدر، راهکارهای ارتقای اثربخشی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در دانشگاه‌ها و مراکز درمانی را بررسی کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این دیدار ضمن اشاره به نقش دانشگاه علوم پزشکی در سلامت  جامعه، بر اهمیت پیشگیری علمی و مداخله‌های هدفمند در سطوح مختلف جامعه به‌ویژه در میان جوانان تأکید کرد و خواستار هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه شد.

همچنین بندرآبادی نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر در استان، از دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان یکی از بازوهای مهم اجرایی در حوزه کاهش تقاضا یاد کرد و خواستار مشارکت فعال دانشگاه در اجرای طرح‌های آموزشی، درمانی و حمایتی شد.

در پایان این دیدار، بر تشکیل کارگروه‌های مشترک تخصصی، اجرای برنامه‌های آگاه‌سازی در سطح دانشگاه و بهره‌گیری از ظرفیت اعضای هیأت علمی و دانشجویان در تدوین سیاست‌های پیشگیرانه مورد تأکید قرار گرفت. 

  • کد خبر : 57587
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *