دومین دوره از اولین کارگاه طب ایرانی برای پزشکان خانواده برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، کارگاه طب ایرانی برای گروه دوم پزشکان خانواده در روزهای شنبه و یکشنبه مورخ 24 و 25 شهریور ماه 1403 در سالن امام جواد(ع) دانشگاه برگزار شد.
دوره دوم این کارگاه براساس آموزههای طب ایرانی ویژه پزشکان بیمه روستایی با حضور نماینده اداره کل بیمه سلامت استان و گروه دوم پزشکان شاغل در مراکز روستایی تحت پوشش دانشگاه در سالن آموزش امام جواد (ع) دانشگاه برگزار شد و دکتر سجاد صادقی متخصص طب ایرانی و هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان مدرس این دوره حضور داشت.
هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی و ارتقاء سطح دانش پزشکان بیمه روستایی در زمینه طب ایرانی و مزاج شناسی بود و در ابتدای این جلسه آموزشی به تاریخچه طب سنتی در ایران و جهان پرداخته شد و با ارائه مقالات و پژوهشهایی که در این خصوص در ایران و جهان انجام شده به ریشه دار بودن طب ایرانی در فرهنگ جامعه و اقبال مردم از طب سنتی اشاره شد.
دکتر صادقی مطالبی پیرامون تاریخچه طب سنتی ایرانی، آشنایی با اسناد بالادستی این طب، آشنایی با وضعیت طب ایرانی معاصر و شناخت مزاج و تفاوت های فردی بر اساس شواهد علمی بیان کرد.