جلسه پیام گزاران سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، جلسه پیام گزاران سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه با حضور مهندس عباس دارائی معاون فنی معاونت بهداشت، زهرا رضا کاظمی کارشناس مسئول آموزش و ارتقاء سلامت معاونت و جمعی از پیام گزاران سلامت دستگاه های اجرایی در سالن امام جواد ( ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در این جلسه پس از بیان اهداف برگزاری جلسه توسط معاون فنی معاونت بهداشتی و ارئه گزارشی توسط رضا کاظمی به عنوان اولین دستور کار از بین اعضای شورا، دو نفر به عنوان نامزد ریاست شورای پیام گزاران سلامت استان داوطلب شدند که از میان آن ها، دکتر مهدی رجب پور پیام گزار سلامت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از طریق انتخابات با کسب حداکثر آرا به مدت 4 سال به عنوان رئیس شورای پیام گزاران سلامت استان انتخاب گردید.
در ادامه ضمن مرور مجدد شیوه نامه پیام گزاران سلامت، وظایف رئیس شورای پیام گزار سلامت قرائت شد و همچنین مهندس عباس دارائی معاون فنی معاونت و مسئول دبیرخانه ساغ استان، بر لزوم همکاری و هماهنگی های بین بخشی به منظور هم افزایی و بهره برداری از همه ظرفیت ها برای پیشبرد برنامه های سلامت تاکید کرد وخواستار مشارکت و همراهی فعال و موثر پیام گزاران سلامت برای مقابله با چالش ها و نیازهای سلامت در استان و اجرای مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی شد.
در پایان این نشست ضمن مشارکت تمامی پیام گزاران جهت اولویت بندی شاخص های سلامت استان، به منظور جلب حمایت و عملیاتی کردن عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دکتر محمد عزتیان مسئول مرکز اسناد راهبردی استان ذیل کارگروه ساغ، توضیحاتی در خصوص شاخص های سلامت استان ارائه نمود.