جلسه هم‌افزایی برای توسعه جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد

جلسه هم‌افزایی برای توسعه جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، نشست هم اندیشی با موضوع هم‌افزایی در خصوص توسعه جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور دکتر رشیدی پور سرپرست دانشگاه، جمعی از معاونان، مدیران و مشاوران دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تأکید بر اهمیت ساماندهی امور مربوط به دانشجویان غیرایرانی، اعلام کرد: یکی از برنامه‌های محوری دانشگاه در دوره مدیریت جدید، تمرکز بر جذب دانشجویان بین‌الملل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس ( Postgraduate و Undergraduate) است.

دکتر علی رشیدی پور ادامه داد: افزایش کمّی دانشجویان غیر ایرانی تنها در صورتی ممکن است که در کنار حفظ کیفیت آموزش، تیمی کارشناسی و منسجم برای تحقق این هدف فعالیت نماید.

دکتر کمانکش سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه نیز در ادامه جلسه بر ضرورت تدوین چارت سازمانی مشخص، جذب نیروی اداری توانمند، تأمین زیرساخت‌های ضروری مانند خوابگاه مجردی و بیمه، حمایت از گروه‌های آموزشی پژوهشی و مشارکت تیمی تمامی بخش‌های دانشگاه به عنوان پیش‌نیازهای تحقق این هدف تأکید کرد.

دکتر کارگری مسئول دبیرخانه اعتباربخشی دانشگاه نیز با تشریح شاخص‌های اعلام‌شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: اجرای قوانین وزارت متبوع در زمینه جذب دانشجوی بین‌الملل، از اصول پایه و کلیدی این فرآیند است.

در ادامه، دکتر میرمحمدخانی معاون آموزشی دانشگاه به ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه‌های دیگر در کلان‌منطقه یک کشور در جذب رزیدنت‌های غیرایرانی پرداخت و دکتر رئیس‌ عبداللهی مشاور، دستیار ویژه و مدیر اجرایی حوزه ریاست دانشگاه نیز، توجه به تدوین چارت سازمانی (ترجیحاً در قالب دانشکده) و رسیدگی پیشگیرانه به امور رفاهی دانشجویان بین‌الملل را از ارکان کلیدی توسعه این حوزه دانست.

 

  • کد خبر : 57917
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *