تازه های پژوهشی / رژیم غذایی حاوی مقادیر کافی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در پیشگیری از بروز سرطان معده موثر است

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه

تازه های پژوهشی / رژیم غذایی حاوی مقادیر کافی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در پیشگیری از بروز سرطان معده موثر است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ شیوع سرطان های دستگاه گوارش در کشور ما بالا بوده و استان سمنان جزو مناطق با شیوع بالای سرطان های دستگاه گوارش به شمار می آید. سرطان معده نیز به عنوان یکی از سرطان های دستگاه گوارش، دومین علت ناشی از مرگ از سرطان در سراسر جهان است.

عوامل تغذیه ای و فاکتورهای مرتبط با وضعیت تغذیه ای در بروز و پیشرفت انواع مختلف سرطان ها و به ویژه سرطان های گوارشی و از جمله سرطان معده نقش عمده ای دارند. افراد دریافت کننده رژیم سالمتر که حاوی مقادیر کافی منبع غذایی محتوی ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه ویتامین های گروه B و ویتامین K و عناصری شامل آهن و سلنیم با خطر کمتری برای ابتلا به سرطان معده مواجه خواهند بود. نتایج مطالعه می تواند در توصیه پزشکان و کارشناسان تغذیه به مردم در مطب ها و مراکز آموزش عمومی جهت پیشگیری از سرطان موثر باشد.

 

  • کد خبر : 41136
لینک کوتاه خبر :

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *