بازدید و نظارت عالیه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از حوزه سلامت شهرستان دامغان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، روز دوشنبه نهم بهمن ماه سال جاری، بازدید و نظارت معاون بهداشتی دانشگاه از حوزه سلامت شهرستان دامغان انجام شد.
در این نشست دکتر کسائیان معاون بهداشتی، بنایی نیاسر سرپرست مدیریت گروه گسترش شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی، مهندس دارائی معاون فنی مرکز بهداشت استان سمنان، دکتر تقوی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان، دکتر خرسندی معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت شهرستان دامغان و تمامی کارشناسان معاونت بهداشتی و ستاد شبکه بهداشت و درمان دامغان حضور داشتند.
معاون بهداشتی دانشگاه در این خصوص گفت: علاوه بر پایش های تیم نظارت معاونت بهداشت و کارشناسان ستادی بر شبکه های بهداشت و درمان و مراکز بهداشتی درمانی که به صورت معمول در حال انجام است. این دومین برنامه ی نظارت عالیه در سال جاری است که توسط شورای مدیران معاونت بهداشت و مدیران ارشد ستادی در تمام مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان در حال اجرا است تا با سرعت بیشتری به سوی ارتقاء خدمات بهداشتی حرکت کنیم.
دکتر سید سعید کسائیان افزود: در این برنامه نحوه ی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم بر اساس پروتکل ها و شاخص های وزارت بهداشت در شبکه های بهداشت و درمان، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه ها و خانه های بهداشت مورد پایش قرار میگیرد.
در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان، ضمن عرض خیرمقدم به معاون بهداشتی دانشگاه و هیأت همراه به بیان مسائل پیشرو در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان پرداخت و سرپرست مدیریت گروه گسترش شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی ضمن بیان مقدمه ای در رابطه با نظارت عالیه، مسائل موجود در رابطه با تجهیزات مراکز و خانه های بهداشت تحت پوشش شهرستان و نیروی انسانی مورد نیاز و راهکارهای حل مسائل را مطرح نمود.
دکتر صرفی کارشناس پزشک خانواده معاونت بهداشتی گزارشی از پایش ها و نظارت های صورت گرفته از مراکز و خانه های بهداشت تحت پوشش شهرستان را ارائه و کارشناسان ستادی دانشگاه بر پایش واحدهای مختلف شبکه پرداختند و پس از آن کارشناسان هر واحد گزارشات و توضیحات خود را ارائه نمودند.
در این نظارت عالیه تمامی کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه مسائل و نقاط ضعف و قوت در پایش های صورت گرفته را مطرح کردند و ضمن بررسی و ارزیابی شاخص های بهداشتی در جهت ارتقا برخی از شاخص ها و رفع نقاط ضعف به بحث و تبادل نظر پرداختند و کارشناسان هر واحد گزارشات و توضیحات خود را ارائه نمودند.