اولین کمیته مرگ نوجوان و جوان در دامغان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، اولین جلسه کمیته مرگ نوجوان و جوان با هدف بررسی علل و عوامل مؤثر بر مرگ و میر در این گروه سنی، در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان دامغان برگزار شد.
این جلسه که مهندس محمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان دامغان و مسئولان واحدهای ستادی حضور داشتند، مباحث مرتبط با پیشگیری و کاهش مرگ و میر نوجوانان و جوانان، آمارهای مرتبط با مرگ و میر نوجوانان و جوانان در سالهای اخیر و عوامل مؤثر از جمله تصادفات، بیماریهای غیرواگیر، مشکلات روانی و اجتماعی مورد بحث قرار گرفت و همچنین راهکارهای عملی برای ارتقاء سلامت نوجوانان و جوانان، شامل برنامههای آموزشی، مراقبتهای بهداشتی پیشگیرانه و افزایش آگاهی خانوادهها و مدارس، بررسی و تصویب شد.
مهندس محمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان دامغان بر اهمیت همکاری بینبخشی و نقش فعال جامعه و خانوادهها در کاهش مرگ و میر این گروه سنی تأکید کرد و خواستار پیگیری مستمر برنامههای پیشگیرانه شد.
اعضای حاضر در کمیته همچنین بر لزوم ثبت و تحلیل دقیق دادههای مربوط به مرگ و میر نوجوانان و جوانان برای برنامهریزی بهتر و تصمیمگیری علمی تأکید کردند.