اولین کمیته مرگ نوجوان و جوان در دامغان برگزار شد

اولین کمیته مرگ نوجوان و جوان در دامغان برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، اولین جلسه کمیته مرگ نوجوان و جوان با هدف بررسی علل و عوامل مؤثر بر مرگ و میر در این گروه سنی، در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان دامغان برگزار شد.

این جلسه که مهندس محمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان دامغان و مسئولان واحدهای ستادی حضور داشتند، مباحث مرتبط با پیشگیری و کاهش مرگ و میر نوجوانان و جوانان، آمارهای مرتبط با مرگ و میر نوجوانان و جوانان در سال‌های اخیر و عوامل مؤثر از جمله تصادفات، بیماری‌های غیرواگیر، مشکلات روانی و اجتماعی مورد بحث قرار گرفت و همچنین راهکارهای عملی برای ارتقاء سلامت نوجوانان و جوانان، شامل برنامه‌های آموزشی، مراقبت‌های بهداشتی پیشگیرانه و افزایش آگاهی خانواده‌ها و مدارس، بررسی و تصویب شد.

مهندس محمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان دامغان بر اهمیت همکاری بین‌بخشی و نقش فعال جامعه و خانواده‌ها در کاهش مرگ و میر این گروه سنی تأکید کرد و خواستار پیگیری مستمر برنامه‌های پیشگیرانه شد.

 اعضای حاضر در کمیته همچنین بر لزوم ثبت و تحلیل دقیق داده‌های مربوط به مرگ و میر نوجوانان و جوانان برای برنامه‌ریزی بهتر و تصمیم‌گیری علمی تأکید کردند.

  • کد خبر : 58151
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *