انجام طرح غربالگری دیابت و فشار خون در اداره جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ با عنایت به اجرای برنامه پویش ملی سلامت با هدف غربالگری دیابت و فشارخون بالا، طرح ملی پویش 1402 توسط اکبری و کریمی مراقبین سلامت مرکز خدمات جامع سلامت تدبیر برای 17 نفر از کارکنان اداره جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار انجام شد.
در این اقدام پس از اندازه گیری فشارخون وقند خون ناشتا و ثبت در پرسشنامه غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای افراد دارای فشارخون بالا ( مشکوک به فشارخون )، فرم ارجاع تکمیل و به پزشک معرفی شدند و خصوص غربالگری قند خون هم از افرادی که در 6 ماه گذشته آزمایش قند خون دادند، هم سوال شد تا در صورت بالا بودن قند خون، در سامانه سیب ثبت شود و پیگیری های بعدی توسط مراقب سلامت مربوطه انجام گیرد.
لازم به ذکر است: همچنین آموزش های بهداشتی درمورد بیماری دیابت و فشارخون و پمفلت آموزشی به پرسنل آن اداره داده شد.
لینک کوتاه خبر :