انجام طرح غربالگری دیابت و فشار خون در اداره آب و فاضلاب شهرستان گرمسار
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ با عنایت به اجرای برنامه پویش ملی سلامت با هدف غربالگری دیابت و فشارخون بالا، طرح ملی پویش توسط بابوسن و محمدی مراقبان سلامت مرکز شماره دو شهری جهت 19 نفر از کارکنان اداره آب و فاضلاب گرمسار انجام شد.
در این اقدام پس از اندازه گیری فشارخون وقند خون ناشتا و ثبت در پرسشنامه غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای افراد دارای فشارخون بالا ( مشکوک به فشارخون )، فرم ارجاع تکمیل و به پزشک معرفی شدند و خصوص غربالگری قند خون هم از افرادی که در 6 ماه گذشته آزمایش قند خون دادند، هم سوال شد تا در صورت بالا بودن قند خون، در سامانه سیب ثبت شود و پیگیری های بعدی توسط مراقبین سلامت مربوطه انجام گیرد.
همچنین آموزش های بهداشتی درمورد بیماری دیابت و فشارخون و پمفلت آموزشی به پرسنل آن اداره داده شد.