انتخاب رئیس اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه به عنوان یکی از پنج مدرس منتخب دوره توانمندسازی همتایاران سلامت در برنامه کشوری مثبت آرمان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، همایش توانمندسازی دانشجویان همتایار سلامت روان که به منظور تقویت توانمندی دانشجویان در حوزه های پیشگیری از مصرف مواد و الکل، پیشگیری از خودکشی دانشجویان و ترویج ازدواج سالم در مشهد مقدس با برنامه ریزی مدیریت فرهنگی و دفتر مرکزی مشاوره دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.
در این برنامه دکتر مجتبی سلطانی رئیس اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با برگزاری کارگاه های "پیشگیری از خودکشی" و "پیشگیری از مصرف مواد" ضمن آماده سازی ذهنی دانشجویان همتایار در راستای بهبود تعاملات دانشجویی در مواجهه با موارد مذکور، راه کارهای لازم را درراستای مصاحبه موثر و ارجاع دانشجویان در معرض خطر به اداره مشاوره ارائه داد.
گفتنی است: مدرسان کارگاه های آموزشی ویژه همتایاران از پنج دانشگاه علوم پزشکی تهران، تبریز، مشهد، سمنان و اردبیل انتخاب شده و موضوعات ذکر شده به صورت گروهی و کارگاهی آموزش داده و در پایان مهارت های آموزش داده شده با دانشجویان به صورت عملی تمرین و مورد اصلاح واقع شد.