افتتاح اولین مرکز مردمی «نفس» در دامغان با محوریت تحقق جوانی جمعیت و پیشگیری از سقط جنین

افتتاح اولین مرکز مردمی «نفس» در دامغان با محوریت تحقق جوانی جمعیت و پیشگیری از سقط جنین

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، نخستین مرکز تخصصی مردمی «نفس» یا «نجات فرزندان سقط» در شهرستان دامغان با حضور آقابراری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، علیرضا نوچه‌ناسار فرماندار دامغان، سرهنگ حسین‌پور فرمانده سپاه ناحیه، مهندس محمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان دامغان و دکتر زارع‌زاده رئیس بیمارستان ولایت افتتاح شد.

این مرکز با هدف تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت، صیانت از حیات جنین و پیشگیری از سقط‌های غیرضروری آغاز به کار کرده است. کاهش نرخ رشد جمعیت در سطح استان و شهرستان، ضرورت اجرای مؤثر قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را دوچندان ساخته و ایجاد مرکز «نفس» گامی عملی در این مسیر به شمار می‌رود.

مرکز مردمی «نفس» با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، فرهنگی و آموزشی، خدمات مشاوره‌ای تخصصی در حوزه پزشکی، روان‌شناسی و دینی ارائه می‌دهد. مأموریت اصلی آن، آگاه‌سازی و حمایت از زوج‌هایی است که در معرض تصمیم به سقط جنین قرار دارند تا بتوانند با بهره‌مندی از خدمات حمایتی، انتخابی آگاهانه‌تر داشته باشند.

در این میان، نقش محوری شبکه بهداشت و درمان دامغان و بیمارستان ولایت برجسته است؛ این دو مجموعه به عنوان بازوی اصلی طرح، با ارائه خدمات مشاوره‌ای، پزشکی و درمانی منسجم، پشتوانه اصلی موفقیت برنامه‌های مرکز خواهند بود.

مرکز «نفس» دامغان می‌تواند به الگویی مؤثر در استان سمنان تبدیل شود و با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و ظرفیت‌های مردمی، گامی مهم در جهت تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده بردارد.

  • کد خبر : 58241
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *