اجرای پویش ملی سلامت در کارخانه سنگرکار شهرستان مهدیشهر

اجرای پویش ملی سلامت در کارخانه سنگرکار شهرستان مهدیشهر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، با عنایت به اجرای برنامه پویش ملی سلامت با هدف غربالگری دیابت و فشارخون بالا در روز دوشنبه ششم آذر ماه سال جاری با خانه دوست مراقب سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهدای درجزین طرح ملی پویش سلامت در شرکت سنگر کار اجرا شد.

در این اقدام پس از اندازه گیزی فشارخون و ثبت در پرسشنامه غربالگری دیابت و فشارخون بالا و برای افراد دارای فشارخون بالا ( مشکوک به فشارخون )، فرم ارجاع تکمیل و به پزشک معرفی شدند و در خصوص غربالگری قند خون هم از افرادی که در 6 ماه گذشته آزمایش قند خون دادند، هم سوال شد تا در صورت بالا بودن قند خون، در سامانه سیب ثبت شود و ازکسانی که آزمایش قند خون نداشتند،به رایگان آزمایش قندخون اخذ گردید.

همچنین آموزش های بهداشتی و پمفلت های آموزشی فشارخون و دیابت بین شاغلین این شرکت توزیع شد. 

شایان ذکر است این برنامه با هماهنگی واحد بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهدیشهر اجرا گردید. 

  • کد خبر : 48119
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *