۳۵۱ مورد مراجعه و ۲۵ بستری جدید بیماران تنفسی در مناطق تحت پوشش دانشگاه در ۲۴ ساعت گذشته
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دکتر علی رشیدیپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماران دارای علائم تنفسی در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه، اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته (۱۱ آذر) مجموعاً ۳۵۱ مورد مراجعه به اورژانس و کلینیکها ثبت شده است.
به گفته وی، طی این بازه زمانی ۲۵ بیمار جدید در بخشهای عادی و ۲ بیمار در بخش مراقبتهای ویژه به دلیل مشکلات تنفسی بستری شدهاند.
دکتر رشیدیپور با تاکید بر آمادگی کامل بیمارستانها و مراکز درمانی استان گفت: تمامی تیمهای درمانی در آمادهباش هستند و خدماترسانی بدون وقفه به بیماران انجام میشود.
وی با اشاره به افزایش بیماریهای تنفسی در فصل سرد، رعایت نکات پیشگیرانه را ضروری دانست و افزود: استفاده از ماسک توسط افراد دارای علائم، شستوشوی مکرر دستها، رعایت فاصلهگذاری اجتماعی، مراجعه سریع به پزشک در صورت تشدید علائم و تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروههای پرخطر، نقش مهمی در کنترل بیماری دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همچنین بر اهمیت استراحت و مصرف مایعات در موارد ابتلای خفیف تاکید کرد و از همراهی مردم در رعایت توصیههای بهداشتی قدردانی نمود. وی تصریح کرد که دانشگاه به صورت مستمر وضعیت بیماریهای تنفسی را پایش و اطلاعرسانی خواهد کرد.